UDG OBRAZOVANJE : PROMAŠAJ

Imported Photos 00019Ono što čovjek ima da kaže najbolje je reći najjednostavnijim i najnarodnijim mogućim riječnikom, ne samo zato što se pisac bloga obraća širokom auditorijumu, nego zato što kada su misli jasne, treba da bude jasna i rečenica. Ja ću zato u ovom i u narednim blog postovima pokušavati da pišem što jasnije i što manje prosto – upravo je takva i stvar o kojoj imam želju da pišem, jasna kao dan svakome u Crnoj Gori, a usko povezana sa najdubljim problemima našega društva. O čemu bih ja, maturant gimnazijalac i uskoro student, mogao da pišem prije nego o obrazovnom sistemu u našoj zemlji, o njegovim svakome vidljivim problemima i o izglednim posljedicama tih problema?

Problemi našeg obrazovnog sistema su ujedno i problemi moje generacije, a pod mojom generacijom podrazumijevam vipe od od ovogodišnjih maturanata – zapravo svakog mladog našeg surgrađanina i sugrađanku koji su doživjeli da opcija za njihovo visoko obrazovanje bude jedna omrznuta, jedna prostačka i udbaška skraćenica – U.D.G. Mislim da je svakome u Crnoj Gori jasno šta je osnovni problem moje generacije – što ih, prosto rečeno, boli dupe. Glavna prepreka sa kojom se naš obrazovni sistem suočava jeste što je velika, prevelika većina maturanata potpuno indiferentna po pitanju izbora profesije, fakulteta i, u novije vrijeme, univerziteta. Đaci koji imaju mogućnosti, što je još gore imaju i znanje, najčešće ostaju da studiraju ovdje, u Crnoj Gori! Da se razumijemo, ja nisam nikakvo čudo, i želim da studiram u inostranstvu – bio sam spreman da prođem kroz fascinantno obimnu papirologiju i dva ispita Engleskog jezika (TOEFL i SAT), zato što zaista želim da se upišem na dobar fakultet u Sjedinjenim Američkim Državama ili Velikoj Britaniji. Kad ove ambicije nekome od mojih vršnjaka, ne daj Bože, pomenem, gledaju me kao Marsovca, ili kakvog primjerka rijetke ugrožene vrste egzotične ptice. Oni koji ne uspiju da se otrgnu provincijalizma i ne odole potrebi da mi zamjere ovu ambiciju vjeruju da sam se prodao zapadnjacima ili je to, pak, neka vrsta pranja nekog bogus prljavog novca – i svako ko ima bilo kakve ambicije koje ga odvajaju od tih šupljih ljudi ne može se nadati ikakvoj drugoj njihovoj reakciji – ja, naprimjer, želim da se vratim u Crnu Goru nakon studija (to nikome ni slučajno ne pominjem, da ne bih razbio pro-zapadno-prostitutsku sliku), ali kafanske provincijske priče nisu razlog zašto ljudi koji mogu da pođu u inostranstvo – ostaju ovdje. Da potkrijepim ovu žalosnu tvrdnju primjerom – odlična učenica iz Bara odlučuje da upiše studije prava u Donjoj Gorici, srećno joj bilo, zato što vjeruje da će joj Donjogorička diploma dati dobru startnu poziciju. Sve u svemu, odluka da li da se ostane na studijama u Crnoj Gori ili da se pokuša ići u inostranstvo bazira se na dva osnovna parametra – jedan je obrazovna ponuda koja se nudi u Crnoj Gori, a drugi je balans dobrih i loših strana studiranja u inostranstvu. Maturanti u principu nemaju nikakve dileme u vezi sa kvalitetom obrazovanja u inostranstvu i doma, većinom iz neobaviještenosti i stereotipa da je svaki mogući strani univerzitet nesrazmjerno bolji od crnogorskih univerziteta (a trebalo bi imati dilemu, jer u nekim se slučajevima dođe do zaključka da bi bilo pametnije dodiplomske studije završiti u Crnoj Gori) – znači, to je veliki razlog za studiranje u inostranstvu, nikako protiv. Ono što je osnovna mana studiranja u inostranstvu jeste što se većina mojih vršnjaka i vršnjakinja ne osjeća dovoljno samostalno da žive sami. Tu je i pitanje stranog jezika, i ostali razlozi koji nipošto nisu zanemarljivi, ali blijede u poređenju sa benefitom studiranja u nekoj zapadnoevropskoj zemlji, naprimjer. Tu je i potpuno odsustvo jasnih interesovanja kod ogromne većine mladih – prosto rečeno, srednjoškolce u prosjeku ne zanima ni jedno polje kulture, nauke ili umjetnosti, ne čitaju skoro ništa, socijalni odnosi su vrlo slabi, a portošačka Runway kultura vođena od strane Pink-Runway mašinerije (pisao sam o tome u pretprošlom tekstu) koja pruža lagodnu alternativu znanju. Naš sistem je kriv što je dozvolio da ta opaka potrošačka mašinerija (Atlas TV, TV Pink, i ostala bratija) ubije našim mladim sugrađanima bilo kakva kvalitetna interesovanja. Posljedica – neće mladi u inostranstvo.

Još jedan razlog ovog problema, nedovoljne zainteresovanosti mladih za studije, je domaća ponuda – tri univerziteta: državni, Milov, i Atlasov. Ono što je karakteristično za sva tri univerziteta jeste činjenica da je interesovanje za pravo i ekonomiju preveliko, a interesovanje za tehničke fakultete je premalo, i svake godine opada. A poznata je činjenica da je važan indikator za budućnost jedne zemlje i njenog ljudskog potencijala broj ljudi koji studiraju prirodne nauke. Osnovno pitanje je sljedeće: šta je to što čini Univerzitet Donju Goricu praktičnijim izborom od nekog stranog fakulteta? To je činjenica da vam je, ako diplomirate na UDG univerzitetu, određena vrsta posla u administraciji zagarantovana. Ipak, prije nego što moji vršnjaci pohrle da se upišu na UDG, treba da, bez eufemizama, objasnimo gdje se ti ljudi upisuju.

UDG je univerzitet koji se nalazi u Donjoj Gorici, opština Podgorica, a njegova sktaćenica se izgovara Ju Di Dži. To je univerzitet koji je, između ostalog, osnovao Milo Đukanović, premijer Crne Gore, kršeći Ustav i Zakon o Konfliktu Interesa, gradeći tu donjogoričku zgradu diskutabilnim parama.

UDG je univerzitet koji jedno vrijeme, dok je štancovao svoje prve generacije, nije imao licencu da bude univerzitet, i nije, kao ni sada kad ima licencu, bio priznat nigde van granice Crne Gore, to jest, van granice jednopartijske administracije, vođene od iste mašinerije koja je iznjedrila UDG kao svoje čedo. I ti će studenti moći da rade u takvoj administraciji dok god ona takva, jednopartijska, korumpirana, svakakva, i samo takva bude postojala.

UDG je univerzitet čiji je dekan Veso Vukotić, zvanično ime Veselin Napoleona Vukotić, otac jedne propale divlje neoliberalne fiskalne politike, guru Depeesovskog kapitalizma, promotor, i to svjesni promotor, nazovi ideologije koja je ustvari jedna najobičnija krađa. Veso Vukotić je, po mome ličnome mišljenju i utisku, najveća seljačina koga je kao nusproizvod izrodila AB revolucija, zajedno sa mladim, lijepim i pametnim džemperašima, i kao takav (sirovina) ima jezik na nivou uličnog podgoričkog dripca. Dalje, Veso Vukotić se o svojim pulenima (studenti koje prepozna kao male Vukotiće) stara na seljačko-mafijaški protektivan način – ćera ih da uče zajedno, jedu zajedno, idu na časove jahanja, zamislite, jahanja zajedno, dok ne napravi od njih male kiborge, nešto kao donjogorička varijanta „Tajnog društva Lobanja“. Poslije ovoga, bilo bi potpuno normalno pitati mlade vršnjake moje – želite li da budete kiborg Vesa Vukotića, ili sebe cijenite više?

Evo šta će se desiti ako se UDG tradicija nastavi – mi u Crnoj Gori imamo problem sa brojkama. 28 000 radnika je zaposleno u našoj administraciji, lokalnoj i republičkoj, u zemlji koja ima tek 650 000 stanovnika. Ovakav UDG će napraviti još toliko radnika administracije za manje od decenije. Ni jedna država na svijetu ne može da bude održiva na takav način. Ni jedna jedina, pa ni Crna Gora. Napravićemo neobrazovane poslušnike, indoktrinirane glupostima Veselina Vukotića i filozofije Donje Gorice, i naša zemlja neće imati ama baš nikakav ljudski potencijal. Ako se vi, maturanti i maturantkinje srednjih škola širom Crne Gore, opredijelite za UDG, znajte da je to put koji ste pomogli da se utaba.

Druga stvar koja nam se dešava, a koja će se još drastičnije nastaviti, je potpuna smrt građanske Crne Gore usljed ubijanja i posljednje nade za slobodnom riječi i misli, u toj Donjogoričkoj administraciji i Donjogoričkom Vesovukotićevskom Depeesovskom društvu, koje će štancovati poslušnike. Hoćete li, vršnjaci i vršnjakinje moje, u takvom društvu da živite? Je li linija manjeg otpora kojim većina nas ide zaista vrijedna užasnih posljedica po naše društvo i nas same? Recite samima sebi – nije!

Upišete li se, vršnjaci i vršnjakinje, na UDG, vi ćete doprinijeti nastavljanju zločina koji već dugo traje – silovanja građanskog društva, a sami u tom jednom mehanizmu vi nećete biti ništa više nego sluga, ništa značajnije nego pion, i ništa vrijednije poštovanja nego kiborg Judidžija.

Zato, moji vršnjaci i vršnjakinje, pojmovi kao što su „linija manjeg otpora“ i „najpraktičnija opcija“ su veoma diskutabilni. Ukoliko ne želite da se u to na sopstvenom primjeru uvjerite, vi koji ste najbolji – okušajte svoju sreću i studirajte na kvalitetnim univerzitetima. A onda se, ako ste baš radi života u Crnoj Gori i njegovih mnogobrojnih benefita, vratite u naše društvo – na taj način dobijate i vi i Crna Gora.

65 Responses to “UDG OBRAZOVANJE : PROMAŠAJ”


  1. 1 donthappybeworry September 15, 2009 at 12:36 pm

    Simpatičan tekst o opštepoznatim stvarima, ali čini mi se da propuštaš jedan “malecni detalj” kada pričaš o izboru koji srednjoškolci imaju.. Taj detalj je takođe posledica ovog nesrećnog okruženja. Naime, većina dobrih đaka srednjoškolaca u Crnoj Gori nije u mogućnosti finansijski da izdrži ni studioranje u Podgorici a tek u inostranstvu??? Pare su ipak presudan faktor u crnogorskom društvu.

    Poz.

  2. 2 Fedja Pavlovic September 15, 2009 at 1:06 pm

    Donthappybeworry,

    Finansijska barijera je najpoznatija priča koja se izmišlja kao izgovor za nepokušavanje od strane odličnih đaka iz Crne Gore – i potpuno je netačna. Odlični američki univerziteti nude puno pokriće svih troškova studija i života svakom studentu koga prime (i ja sam planiram da apliciram za te univerzitete pa sam se raspitao) tako da je priča o finansijskoj neodrživosti studiranja u, naprimjer, Americi – netačna.

  3. 3 donthappybeworry September 15, 2009 at 3:19 pm

    “Odlični američki univerziteti nude puno pokriće svih troškova studija i života svakom studentu koga prime” .

    Ne bih se složio sa ovom tvrdnjom , i nemoguće je dokazati. Čak mi zvuči potpuno smiješno i pomalo naivno. Nemoj ovo shvatiti kao kritiku ali stvarno bi morao da obratiš pažnju pri iznošenju ovako isključivih tvrdnji jer time ubijaš mogućnost konstruktivne priče..

    Ali zaboravimo na momenat školarine i ostalo. Jer istina je da stipendije postoje, mada se ne dobijaju nimalo lako.
    Hajde da posavjetujemo one koji su zainteresovani za odlazak u USA..

    Dal će taj univerzitet na koji ćeš da konkurišeš da ti plati polaganje TOEFL ?? Koliko košta polaganje TOEFLA ?? Ko će da ti plati šetnju kroz birokratski pakao konkurisanja za vizu , pasoš itd. ?? Da li će bilo koji univerzitet da ti refundira avionsku kartu do Amerike ?? Da li ćeš dolaziti tokom raspusta u Crnu Goru avionom il ćeš da stopiraš ?? Koliko košta povratna karta do Amerike ??
    Ove cifre će sigurno oduševiti mlade srednjoškolce u Crnoj Gori, pogotovo kad se uporede sa prosječnom platom njihovih roditelja ako je uopšte primaju..

    Srdačan pozdrav.

  4. 4 Fedja Pavlovic September 15, 2009 at 8:45 pm

    donthappybeworry,

    kao neko ko se dugo raspitivao o tome, i jos se raspitujem, reci cu ti da ono sto sam iznio oko skolarina nije nikakva moja tvrdnja sa kojom mozes da se slazes ili ne slazes, vec je cinjenica. Pogledaj sajtove Harvarda, Kolumbije, Stenforda, Prinstona – cak i “manje elitnih” univerziteta kao sto je Midlberi, i uvjerices se sam – ukoliko prime studenta, i ukoliko su godisnja finansijska primanja njegove porodice ISPOD 70 000 dolara (mozemo se kladiti da skoro svi srednjoskolci iz Crne Gore ispunjavaju taj kriterijum) ovi univerziteti pokrivaju 100% troskova studiranja (tuition fees+living costs). Pritom, Crnogorskim srednjoskolcima ova cinjenica ide u prilog jer 70 000 dolara po americkim i crnogorskim standardima nije ni slicno. Pogledaj, sve pise na internetu, i vidjeces.

    drugo, oko troskova apliciranja, ja sam polagao ispit TOEFL u Beogradu, i ispit SAT takodje u Beogradu i ynam o cemu pricam. To, zaista, jeste trosak, jer TOEFL kosta oko 130E, a SAT oko 60, plus karta (Mogu se naci Flexi karte od 50E za pet pravaca)…To jeste trosak, od oko 250E, pa, zaboravio si, oko 50E za apliciranje, sve u svemu – tacno je da je veliki mjesecni trosak, ali, slozicemo se, to je vise nego mudro ulozenih 300E. I da, univerzitet ce ti platiti avionsku kartu, CAK i neki placaju jednom godisnje trosak aviona – opet, pise na sajtu.

    Srdacan pozdrav i tebi.

  5. 5 donthappybeworry September 16, 2009 at 2:31 pm

    Objasnio sam sve u onom prethodnom postu, a i ti u ovom gornjem dodao neke korisne informacije i potvrdio neke moje, i svakako da nisam neko ko traži izgovore za inertnost crnogorske omladine (štaviše, kad ja krenem da kritikujem mlade u Crnoj Gori , ljudi bukvalno bježe od ludaka :) ) , ali isto tako ostajem pri stavu da iznosiš previše isključive tvrdnje (skoro pa agresivne :) ) .. Shvati to kao savjet ne kao kritiku.

    A srednjoškolci će nadam se sve češće ići vani da nauče ono što je bitnije od struke, profesije . Da nauče kako funkcionišu civilizovana društva..

    Pozdrav!!

  6. 6 imamideju September 17, 2009 at 4:19 pm

    wow, fedja, text ti je fantastican.

    ne studiram na udg-ju, ali jesam u crnoj gori. slazem se sa tobom da je studiranje najbolje nastaviti u inostransvu, i to namjeravam da uradim (za masters ili phd)

    i istina je da nasi srednjoskolci, bar vecina, nemaju nikakve ambicije da idu negdje dalje :)

    love, love,

    m

  7. 7 Fedja Pavlovic September 19, 2009 at 11:27 am

    donthappybeworry,

    evo ti nekoliko linkova koji ce potkrijepiti ono sto sam tvrdio, da “odlicni americki univerziteti daju pune stipendije studentima…”

    http://www.studentaffairs.columbia.edu/admissions/international/finaid.php

    http://www.yale.edu/admit/international/financial_aid/index.html

    http://www.fao.fas.harvard.edu/icb/icb.do?keyword=k51861&tabgroupid=icb.tabgroup76146

    ovo su linkovi harvarda, kolumbije i jejla.

    pozdrav,
    fedja

  8. 8 Luka Nikolic October 2, 2009 at 6:45 pm

    Dragi Pedja,

    Na tvoj blog naleceh sasvim slucajno, ali kad vec vidjeh poznato ime i lice, odlucih da procitam. Iskreno pokajao sam se sto sam uopste krenuo da citam. Tvoj tekst je pun totalnih nelogicnosti, 90% se oslanja na rekla kazala, bez provjerenih cinjenica i ko god zna ista o novinarstvu, zna da ovaj tekst nije napisao neko ko je krenuo da istrazi, i ko je neutralan, vec neko koji ima veliku srdzbu pa ne moze iscekati da je izbaci iz sebe.
    Prije nego sto pocnem moj odgovor zelim da ti predocim svoj kratki obrazovni istorijat. Nakon zavrsene osnovne skole sa diplomom Luca, upisao sam prirodni smjer ” Gimnazije Stojan Cerovic” u Niksicu, koja je zadnjih 10tak godina ubjedljivo vladala na svim drzavnim takmicenjima znanja, i opste je poznato jedna od najtezih srednjih skola u Crnoj Gori. Treci razred sam proveo u Americi, kao pionir A-SMYLE programa, koji si ti kasnije pohadjao, tamo sam maturirao sa sjajnim ocjenama. Po povratku u Crnu Goru imao sam mogucnost upisivanja fakulteta, ili nastavka srednje skole sa mojom generacijom. S obzirom da sam ionako mladji od svih odlucio sam da maturiram i u Crnoj Gori. Dobio sam diplomu Luca, i upisao Fakultet za Informacione Sisteme i Tehnologije (FIST) na UDG. Nakon uspjesno okoncane prve godine, dobio sam FORECAST stipendiju(slicno A-SMYLE) za godinu dana studija u Americi. Samo jos da napomenem, da nakon mature u Americi imao sam pune stipendije na dva Univerziteta Americka(jedan drzavni i jedan privatni), ipak odlucio sam da se vratim kuci. Razlog zbog kojeg sam morao da ti napisem ovo, nije da bih promovisao sebe, vec da bih dokazao da sam vise nego kompetentan da komentarisem tvoj blog.
    Pocecu sa tvojim komentarom o stranim studijama. Pricas o cudnim pogledima koje ti ljudi daju kad im kazes kroz kakve “Tantalove” muke si prosao radeci sve te strane testove. Ne razumijem zasto te to cudi. Mislim da nidje na svijetu proces dobijanja strane stipendije nije tezi nego kod nas. Samo razmisli kroz koliku papirologiju si morao da prodjesh za A-SMYLE program? Naravno, vrijedilo je ali opet razmisli koliko je ljudi pokusalo a nije uspjelo? Koliko ljudi je ispunilo sve one papire iz treceg kruga a dobilo NE za odgovor? Kakvo je njihovo osjecanje? Koliko njih ce opet probati da konkurise za bilo koju stipendiju? Da li mislis da bi ijedan jedini student u Britaniji ili Americi, u kojoj trenutno studiram, prolazio kroz svu onu papirologiju samo da bi konkurisao za stranu stipendiju? Ja cak mislim da je odziv fenomenalan vidjevsi kakvi su uslovi dobijanja stipendije, i koliko je sav taj proces promovisan kod nas. Ti i ja smo imali srecu da budemo na programu dje je 70% papirologije odradjeno u Beogradu, bolje reci Vesna je odradila sve to. Zamisli kakav je proces kad sam apliciras za Americke Univerzitete, ako nikakvog ranijeg iskustva nijesi imao. Dje mozes da dobijes informacije? Ko moze da ti pomogne? Da li zaista ima u Crnoj Gori dovoljno ljudi koji bi te mogli uputiti, a da za uzvrat ne traze ogromne sume novca. Slazem se ovo je veliki problem drzave, ali ne mozes nikako da krivis srednjoskolce za to. Jako je mali broj nas koji su jednostavno “morali” da pronadju neku stipendiju. Bez imalo skromnosti reci cu da smo zaista posebni. Ali sta raditi sa svim ostalim “normalnim” srednjoskolcima, kojih je vjerovatno 99%, i koji bi sigurno zeljeli da osjete slasti stranog studiranja i programa razmjene, ali nemaju nikoga da im da pocetnu informaciju, da ih pogura? Ti pricas iz svoje perspektive, ali nikako ne obracas paznju na prosjecnog crnogorskog srednjoskolca. I opet sve i ako ih motivises, kako mu objasniti da mora da potrosi oko 300 400 eura na ACT, TOEFL, SAT etc. i sva ostala dokumenta kad je vrlo moguce da ce biti odbijen. Koliko srednjoskolaca moze da odvoji te pare samo na testove? Za neke toliko kosta citava godina zivota i studiranja… I opet sve iako dobijes stipendiju koja ti sve pokrive, trebace ti mnogo para za troskove zivota u Americi. Znas dobro o cemu pricam, i koliko neocekivanih troskova se pojavi kad si odje sam. Mozda tvoji roditelji imaju para, ali vecina nema. Naravno postoji mogucnost rada, ali studentska viza ti dozvoljava samo rad na kampusu, dje prakticno ne postoji mogucnost dobijanja niceg veceg od minimalne plate po satu. I koliko sati mozes da odvojis za rad, ako odaberes major koji je zahtjevan? Ja bih rekao jako malo, govoreci iz svog iskustva.
    Slijedeca stvar na koju zelim da obratim paznju jeste tvoj stav prema UDG-ju i tvoja mrznja prema necemu o cemu ocigledno nemas pojma. Kroz citav tekst predstavljas drzavu koja je centralizovana, i kojoj treba alternativa, a onda ostro kritikujes, na zlurad nacin, pojavu prvih konkurenata drzavnom skolstvu. Pa valjda si u Americi naucio da su najcjenjeniji i najskuplji Univerziteti privatni( od Harvarda pa na dalje). Naravno kod nas ce jos dugo postojati otpor prema svemu privatnom, prije svega zbog nase komunisticke proslosti, koja ce otrovati jos mnogo narednih generacija. Niko meni nije zagarantovao posao nakon zavrsenih studija, niti mi ga je ponudio, naprotiv, obecano mi je da cu steci znanja koja ce mi omoguciti da budem kompetentan u buducem trazenju posla. Vidis, tu nastaje velika razlika. Zar stvarno mislis da toliko omrazeni Veso Vukotic moze da nadje posao svakom ko zavrsi UDG? Pa ti stvarno imas velike probleme u razmisljanju, jer znas i sam koliko je ljudi nezaposleno u Crnoj Gori. Kad bi Veso imao magicni stapic da zaposli sve te ljude, zar ne bi to uradio? Zar ne bi i Milo zaposlio sve u administraciji, i tako bio najpopularniji premijer na svijetu? Pominjes krsenje Zakona o konfliktu interesa; pa ja stvarno ne znam da li si ti taj zakon ikad procitao, toplo preporucujem da to uradis ako nijesi. Navescu ti samo primjer premijera Italije Berluskonija, koji osim svoje drzavne pozicije posjeduje najvrijedniji fudbalski klub u Italiji, ogromnu radio-televiziju i jos mnogo mnogo drugih manjih preduzeca. Naravno tvoja ogorcenost vladajucom koalicijom zudi da nadje bilo sta sto ce zasititi njenu glad, pa je ovaj put Milo kriv sto je kao preduzetnik ulozio svoj novac, po tvojim rekla kazala izvorima, naravno diskutabilan. Zar stvarno mislis da jedan projekat u koji je ulozeno vise miliona eura je napravljen da propane tek tako? Da svi zavrsavaju, i “kupuju” diplome? Zar mislis da Univerzitet Crne Gore ne pokusava da nadje i najmanju gresku UDG-ju, jer svako godine gubici drzavnog Univerziteta su sve veci zahvaljujuci cinjenici da sve vise studenata upisuje privatne Univerzitete. A da ne pricam tek o ogorcenoj opoziciji, koja bi sve dala da srusi “Milov” Univerzitet. Kad vec pomenuh Univerzitet, cini mi se da si pomenuo da UDG nema licencu Univerziteta. Grdno se varas, a to mozes i da provjeris na zvanicnom sajtu Ministarstva Nauke i Obrazovanja. Jedini problem sa imenom je ranije postojao, jer da bi imao Univerzitet moras da imas pet fakultetskih jedinica, sto je od ove godine i ostvareno. Poslednja stvar na koju zelim da obratim paznju jeste tvoje pitanje “Koje su prednosti UDG-a”? Pokusacu samo da nabrojim neke od njih, kojih je inace previse da bi stale na jednoj stranici u html-u. Prije svega fenomenalni uslovi za rad, ne znam da li si ikad bio u zgradi, ali takve uslove nema ni vecina Americkih Univerziteta. Manje grupe, profesionalni profesori, koji te ne obaljuju samo zato sto su imali los dan, jako ceste posjete vaznih politickih licnosti iz Evropske Unije i okruzenja, kao i stalne preduzetnicke tribine, koje drze neki od najuspjesnih ljudi sirom svijeta. Ako bi uradio malu istragu otkrio bi da je prije nekoliko dana gostovao Piter Mank, a da je recimo prosle godine gostovao covjek koji pise i uci Obamu kako da drzi govore. Naravno po tebi sve ovo nista ne vrijedi, jer ipak to je “Milov” univerzitet. Osim vec navedenih prednosti, tu su i jako cesti timski projekti, velike prezentacije koje ocjenjuju uspjesni preduzetnici i ljudi iz javnog zivota Crne Gore, stalni rad na poboljsavanju komunikacije i podsticanje studenata da razmisljaju, a ne da se pokoravaju bilo kom ucenju koje im se nudi. Naravno za nekoga ko ne razumije liberalizam, mogucnost izbora je potpuno apstraktan i “nemoralan” pojam. Takodje tu su prvi strani studenti u Crnoj Gori, predavanja na engleskom i jos mnogo, mnogo… Sve u svemu dragi Pedjice, mislim da si domaci zadatak jako slabo odradio, i da je ono sto dijeli uspjesnog novinara od amatera upravo perspektiva, i kolicina podataka koje posjeduje. Ja te izazivam da posjetis predavanja na UDG, porazgovaras sa studentima i profesorima, prisustvujes tribinama, pa da onda opet napises clanak. Znas kako kazu vrijeme je najpravedniji sudija, vidjecemo sta je i ko je “Promasaj”. Eto toliko od mene za ovaj put, nadam se da sam pisao narodski prostim jezikom, lakim za razumjevanje. Veliki pozdrav od tvog A-SMYLE prijatelja.

  9. 9 Fedja Pavlovic October 2, 2009 at 8:24 pm

    E, ovako, Luka…

    Prvo, gdje si covjece ne vidjeh te mjesecima! Hvala ti sto si se javio. E, sad, debata.
    Koliko god budem mogao, pokusacu da strukturiram ovaj tvoj komentar u nekoliko tacaka koje mislim da su bitne, pa – da odgovorim na njih.

    Prvo – kompetentnost. Ne sumnjam u tvoju kompetentnost. Stavise, imamo potpuno istu poziciju. I ja sam bio u A-SMYLEu, i ja sam zavrsio tamo skolu, i ja apliciram za americke univerzitete, i ja sam zavrsio TOEFL, sa 115 poena, i ja cu 7. novembra raditi SAT sa sve tri SAT subjet testa. Zavrsio sam osnovnu, ako bog da Gimnaziju, sa lucom; objavio sam knjigu. I ja drzim da sam dovoljno kompetentan da komentarisem.

    Drugo – oko teskoce apliciranja za strane univerzitete. Luka, ja znam kako je – mozda bolje od tebe – apliciram na 10 americkih i 5 britanskih univerziteta, kao i na jedan u Kanadi. Odlicno znam kako je. I kazem ti, vecini srednjoskolaca je apsolutno jasno da je proces aplikacije veoma, veoma dug i naporan. Ipak, to nije glavni razlog njihove nezainteresovanosti – o tome imas u tekstu. A sto se tice para, navodis pogresne brojke. Nije tacno da SAT i TOEFL kostaju po “300, 400E” – to je jednostavno netacna informacija. Suma sumarum, prica o teskoci papirologije je cista besmislica, jer je istina da je A-SMYLE program bio besplatan za nas, jer mi tehnicki nismo morali uloziti ni jedan jedini cent. Bilo je pozeljno, naravno, ali ne i obavezan trosak. Toliko o primjeru koji si naveo.

    Trece – oko problematicne recenice: “Ljudi se boje Harvarda jer je privatni univerzitet.” To je po mom misljenju najbesmislenija teza u cijelom tvom tekstu. I to zbog cega, komunizma? Daj, tvoj dekan Veso Vukotic je upravo kreirao danasnju nasu zbilju, neo-divlje-depees-kapitalisticku. Harvard i Yale i ostali nude pune stipendije – pogledaj u proslim komentarima, vidjeces linkove.

    Cetvrto – o rekla kazala, tj rekao kazao o Vesu Vukoticu. Nije nikakva tajna, i sva javnost to dobro zna, da je on jedna najobicnija neotesana i neobrazovana seljacina, poltron Mila Djukanovica i najobicnija slasticarska sluga mafije koja je na vlasti. On je kreirao jedan sulud divlji ekonomski koncept idealan za DPSovu privatizacionu kradju i pranje para.

    Peto – o judidziju. UDG, koji sam sa pravom nazvao udbaskom gluposcu, je najjasniji dokaz ociglednog krsenja zakona o konfliktu interesa Mila Djukanovica. Provjeri danasnje Vijesti, vidjeces je li to “Milov” ili nije “Milov” fakultet – tu nema nikakve sumnje, kao sto nema nikakve sumnje da je jedina svrha UDGja pravljenje depees kiborg kadrova. Sto se tice profesora, koliko sam ja cuo tamo je gostovao Igor Luksic. Luksic?! Pa to je, zaboga, sramota za ime nasih obrazovnih institucija, mediokritetska marioneta umjesto ministra finansija, koji ce biti upamcen po onim famoznim milionima NASIH para koje je dao mafiji. Piter Mank? Kanadski milijarder koji je mutio oko marine u partnerstvu sa Milom? Pa on je BANKROTIRAO prosle godine.

    Eto toliko, Luka. Vidimo se, nadam se, na narednom Asmyle sastanku. Pozdrav, Fedja.

  10. 10 Luka October 2, 2009 at 10:08 pm

    Maa daaaj, postajes stvarno bezobrazan. Necu ni da odgovaram na tvoj komentar jer si bukvalno sve sto sam rekao pokusao da izvrnes. I glavni odbrana ti je pogledaj u danasnjim vijestima. Ako ne znas istoriju Vijesti i kad su one postale anti drzavne novine, istrazi. Toliko o njihovoj validnosti kao necega na osnovu cega gradis tezu. Samo cu ti reci jednu stvar. I Donald Tramp je bankrotirao, ali je i dalje milijarder. Mank je bankrotirao, i dalje je milijarder. Ekonomija je jako zeznuta nauka. Moras dobro da je proucis da bi je razumio. A ako tebi neko ko je bio milijarder, pa makar ni centa danas nemao nije osoba koju vrijedi poslusati, onda ja i ti nemamo o cemu da pricamo. Mozda se vidimo za godinu dana na sastanku, jer ja se necu vracati u CG prije jula. Pozdrav, i svako dobro…

  11. 11 Fedja Pavlovic October 3, 2009 at 1:15 am

    Luka,

    Kad na UDG budes proucavao ekonomiju, upoznaces se sa razmim pojmovima i vrstama bankrota – Donald Tramp je, naprimjer, bankrotirao prije nekoliko mjeseci. Bankrota i razloga za takav strateski potez ima raznih, a fakat jeste da je Mank bankrotirao, koliko god ti se to svidjalo ili ne svidjalo. Isto vazi i za cinjenicu da je jedan izdajnicki antidrzavni i anticrnogorski establisment koji vec 20 godina vlada, a ciji su pioni Vukotic i Luksic, najveca bruka koju je nasa zemlja imala.
    Ako su Vijesti od bilo koga percipirani kao antidrzavni mediji, onda:
    1. Udbaska indoktrinacija zaista uzima maha
    2. Imamo ozbiljnih problema
    To je klasicna, najklasicnija moguca prica kojom te mlade i pametne ljude pune i njihove umove ispiraju rezimski inkvizitori – skolski primjer zavodjenja diktature.

    Imamo jedan klasicni diktatorski establisment koji vlada vec dvadeset godina, i jedno po jedno za antidrzavne elemente i nacionalne neprijatelje proglasavaju slobodne medije, pa anti retne govornike, pa intelektualce, pa gradjansku opoziciju.
    Indoktrinacijom i najjednostavnijom cenzurom oni tako vladaju, trujuci mlade i pametne mozgove cas anti drzavnom pricom o neprijateljima, cas Vesovim ekonomskim nebulozama, cas cenzurom slobodne misli i rijeci.

    I mislim, eto to je moje licno misljenje, da je konacno vrijeme da shvatimo da Veso Vukotic i UDG filozofi nisu nikakvi strucnjaci nego prevaranti, da Depees Udbaski establishment nisu nikakvi zastitnici i cuvari drzave od drzavnih izdajnika, nego najobicnije lopovcine, i da je slobodna misao jedini nacin da nesto promijenimo.Prvo, da ugasimo UDG.

    Potdrav i tebi, svako dobro…

  12. 12 Растко Пајковић October 17, 2009 at 10:17 pm

    Од кад ја пођох ти постаде много радикалан у ставовима :)
    Па гдје ти је политичка коректност у изражавању :P

    Одличан посао са блогом! Први пут сам га гледао кад је био скоро празан, сад сам све редом прочитао. Морам мало да пробам да утичем на језик и стил пошто се у главном слажем са поентама.

    На овај текст имам само да кажем да си пошао од претпоставке да је црногорски систем (образовања, запошљавања) погодак, што није! У том систему Јудиџи (како си га фино фентизовао) је пун погодак, ја бих рекао, тачније, резултат двоструке негације поготка.

    Даље на тему: мислим да је систем у Црној Гори такав да те не мотивише да се трудиш, да гризеш и улажеш у будућност – нема јасне перспективе; али барем кроз стипендије оставља доста могућности онима који знају зашто раде да се усавршавају на страни и то је добро. Они који остану, по мом искуству, заслужују да остану.

    Не дај Луки ни осталима разлога да те критикују. Ако ћеш да износиш оштре ставове као што је овај о Весу онда их добро поткуј аргументима и немој да се позиваш на „сви знају“ и „види се из авиона“, то не пролази у дебати па не би требало ни другдје.

    Лука, поздрав ;) Милошев друг кога си упознао на блиц на Јудиџију, причали смо о математичким проблемчићима. Пази на граматику (у зависности од тога на коју се позиваш), ипак је ово полуозбиљан и полуформалан блог :)
    Везано за тему, мислим да се можемо сложити да је конкуренција (ако ништа друго што је Феђа поменуо) на Јудиџију таква да чак и ако си најбољи тамо, на апсолутној скали си и даље на незавидном положају.

  13. 13 Fedja Pavlovic October 17, 2009 at 10:50 pm

    Cao Rastko kako si! Kako ide fakultet bre! Sto ima u Beogradu, je li opuc tesko???

  14. 14 Растко Пајковић October 18, 2009 at 11:59 am

    Очигледно не, чим имам времена да коментаришем блогове :)
    Ај сад, чујемо се, одох да учим ;)

  15. 15 Fedja Pavlovic October 18, 2009 at 8:43 pm

    Ja bih samo da najavim novi tekst bojana jovovica iz podgorickog debatnog tima na mom blogu. Bice mi cast da prenesem njegov pismeni zadatak u kome je optuzio skolsko vijece sto mu u sestom osnovne nisu, kao obami, dali nobelovu nagradu da ga motivisu.

  16. 16 Miloš Popović October 21, 2009 at 4:34 am

    Fedja, Fedja, Fedja.. =) Druže, odakle ovakve riječi u tvom govoru?
    Tekst – dobar, čak solidan, uz dosta nepredviđenih grešaka usljed nepoznavanja materije, ali o tom potom.. U komentarima, koliko god neki navodi bili tačni, ili ne (u većini slučajeva su samo lično tumačenje stvarnosti), riječi su previše oštre, gotovo vulgarne, i čini mi se da si se ovakvim rečnikom ‘spustio’ na nivo uličarenja koji pripisuješ mom profesoru..

    Iskreno, neću da se upuštam u raspravu oko odabira fakulteta i inostranstva.. Prohodnosti ka inostranih fakultetima ima, postoje programi, koji, kao i sve u našoj državi, ostaju pristupačni jako malom broju ljudi, što zbog lijenosti, što zbog nedovoljne promocije, što zbog ovoga ili onoga.. Saglasan sam, dakle, prohodnost postoji, i ne koristi se u punim kapacitetima.. Razloge je lako naći, a apatiju srednjoškolaca, i ne samo njih, i studenata, i radnika, i neradnika, i cijelog naroda, popraviti neće svi blogovi ovoga svijeta..
    Drugo, i time završavam o inostranstvu, neki ljudi prosto previše vole nasušni krš crnogorski i nemaju želju da traže neko tuđe nebo, jer im je to, crnogorsko, prosto previše plavo.. =) Eto, odoh ja u beletristiku.. =) ‘..niđe tako vedrih noći..’ – nažalost, neke stvari shvatiš tek kad si predaleko..

    A sad, ono što me malo više zaboljelo, jer ipak sebe smatram dijelom te famozne mašinerije za produkovanje administracijskiih kadrova, kako ti, a i mnogi drugi tvrde.. =)

    Napašću svega par stavki iz tvog teksta koje mogu da nanesu štetu instituciji koju si pominjao, kao i nekim ljudima koji su dio nje, dok ostatak teksta držim da je lično mišljenje i protiv njega, nažalost – ne mogu, jer je previše duboko ukorijenjeno i vjerovatno je rezultat vaspitanja, ne nekakve buntovničke svijesti i uzavrele krve željne osvete..

    Prvo, pomenuo si da su ekonomski i pravni fakultet sve češći izbor većine maturanata, i da je to loše, jer svaka zemlja počiva na ‘prirodnjacima’. Feđa, vrijeme centralnog planiranja i vrijeme u kom ti nisi birao svoju struku je prošlo. Danas, kad svi izaberu svoje fakultete, i kada ih završe, ispravnost njihovog odabira ocijeniće tržište. Kako je trenutna situacija takva da su najveće zarade upravo u pravničkim i džepovima ekonomista, to većina za svoj životni poziv bira neku od te dvije struke. To bi trebalo da bude i dobro, stvoriće se deficit na polju prirodnih nauka, pa će malo više njima počet’ da se pune džepovi, pa će mladi maturanti to da vide, pa će i oni da krenu pute prosperiteta, odnosno upisaće neki od fakulteta prirodnih nauka. Tako da, tvoje nije da komentarišeš ili kritikuješ bilo čiji izbor, pusti tržište da izbalasnira broj i potrebu za ekonomistima, broj i potrebu za pravnicima, broj i potrebu bilo koje druge svrhe..

    Drugo, ‘šta je to što čini Univerzitet Donju Goricu praktičnijim izborom od nekog stranog fakulteta?’ Iskreno, UDG je američki univerzitet na naš način. Jedina obrazovana oaza, kroz koju duvaju zapadnjački vjetrovi i filozofije, a na koju je udaren naš, crnogoski pečat.. UDG smatram revolucijom u obrazovnom sistemu Crne Gore, ali i cijelog regiona. Koliko god on bio smješten u Donjoj Gorici, na samom izlazu iz grada, ili ne znam ti ni ja gdje, to može da zvuči mediokritetno samo srednjem intelektualnom staležu, koji svoju intelektualnu glad hrane olajavanjima dnevne štampe ispijajući espreso u nekom od kafića podgoričkog centra.

    Treće, pominjao si jednog od vlasnika Univerziteta i Zakon o konfliktu interesa, kao i Ustav. Dvije tačke, Ustav je opšti pravni akt i on ne određuje i ne definiše nikakav konflik interesa, ni bilo šta slično, to je samo okvir u kom je donesen pomenuti Zakon; druga tačka Zakon se odnosi samo na državne funkcionere, u momentu kada je počela da se ispisuje UDG priča, premijer je bio Željko Šturanović, a Milo Đukanović van svih političkih funkcija. Kada se vratio na čelo izvršne vlasti, zamrznuo je vlasništvo u par crnogorskih firmi, među kojima je bila i UDG, upravo zbog Zakona o konfliktu interesa, koji u UDG priči nije povrijeđen.

    U već narednim riječima pominjem diskutabilne pare kojima je građena zgrada.. Evo, da se uđe u trag tim parama.. =) Gotovo je javna tajna da je kredit uzet od CKB banke, koja je u tom periodu mijenjala vlasničku strukturu i prelazila u ruke jedne od najjačih evropskh banaka – mađarske OTP banke. Dakle, famozna zgrada i cijeli projekat UDG-a zidan je crnogorsko-mađarskim novcem, za koji ubrzo pristiže i prva rata otplate kredita.. A onda će, kao i svaki kredit, koji je pozajmila ozbiljna vaspitno-obrazovna(iako je ona i mnogo više) od ozbiljne finansijske strukture, biti otplaćen u dogovorenom roku.. =)
    Nadam se da je taj dio raščišćen.

    Licence.. toliko puta pominjina kleveta.. =) Ništa neču da pišem, svega par linkova i tvoja izvrsna moć zapažanja biće dovoljna.. =) (obrati pažnju na datume.. =) )

    http://udgedu.me/fmefb/files/download/1241518410_1.pdf
    http://udgedu.me/fpn/akreditacije.php
    http://udgedu.me/fist/files/download/1241518513_1.pdf
    http://udgedu.me/hs/files/download/1245252233_1.pdf

    Ovim ti pokazujem i dokazujem da nije bilo ni jednog jedinog dana da je bilo koji od fakulteta na UDG-u radio van pravila koje je propisala država, odnosno da je i par mjeseci prije zvaničnog početka nastave u ovoj instituciji njen rad, sa sve licencama i akreditacijama legalizovan.

    Uh, ima ovdje podosta teksta, ali znaš kako je, za demanti je uvijek potrebno daleko više argumenata, i prostora.. =)
    Još par stvari, kratko, i gotov sam.. =)

    Veselina Vukotića je izrodila AB revolucija, parafraziram, jer je citat gotovo ogavan. V.Vukotić, godinama prije AB revolucije bio je ugledni profesor, i član Vlade Anta Markovića pred raspad one najljepše države u koja je ikad postojala. Tako da, situacija bi možda mogla biti obrnuta, da je AB revolucija produkt Veselina Vukotića, ali u ovom poretku stvari nikako.
    Dalje, profesor je poltron Mila Đukanovića, opet – parafrazirano zvuči daleko bezbolnije. Milo Đukanović je svojevremeno bio jedan od učenika/studenata čovjeka o kom govorimo, tako da čisto sumnjam da je vrijeme moglo da izbriše tu relaciju, bez obzira na trenutno radno mjesto Mila Đukanovića, profesor uvijek ostaje profesor. Zar očekuješ nekog od profesora u Gimnaziji da ‘poltroniše’ (jako niska i podla riječ moram da primijetim) tebi, meni, Marku, Janku, pa makar obavljali funkciju premijera Crne Gore, ili bilo koje drugo države?

    Za kraj, jedna kontradikcija, ako se već smatraš poznavaocem rada mog dekana, a to uzimam kao aksiom, obzirom da si našao za shodno da komentarišeš njegovo djelo, vjerovatno si čuo za pojam-termin-filozofiju-koncept ili kako god hoćeš – MIKRO DRŽAVA. To je njegov ‘glavni produkt’, rekao bih da je odmah iza UDG-a. Dakle, to je država koja je lišena bilo kakvog suvišnog oblika administracije, to je išlo dotle da je predložio i napravio model državne uprave od svega 333 činovnika, iako vjerujem da je brojka uzeta proizvoljno.
    Dakle, teza u kojoj se ljudi, pod njegovom dirigentskom palicom edukuju za buduće državne činovnike pada u vodu, jer bi u tom slučaju mogao slobodno da uzme tu istu palicu i da se njome lupa po glavi, jer bi zadro u temelje svoje filozofije, koju već godinama brani, zastupa i usavršava. Time razbijam i jednu ogromnuu iluziju da ti posao daju sa diplomom koju dobiješ u toj instituciji..

    Predugo, i zamorno, znam.. =) Ali, i sam znaš da je za opovrgavanje, i ispravljanje krivih Drina potrebno zapravo mnogo više nego da se one iskrive i oklevetaju.. =)
    Mojih 8 minuta je isteklo.. =)

    Prijatno i doviđenja, odoh da pajkim polako.. =)
    Pozdrav iz Sjeverne Dakote.

  17. 17 Zorica October 21, 2009 at 3:48 pm

    Dragi moji,

    izgleda da je ova diskusija dobila obrise kvalitetne i interesantne debate u kojoj svoje ucesce uzimaju mladi budući intelektualci.

    Feđi zamjerke na uličarskom žargonu i uvredama upućenim pomenutim osobama u njegovom tekstu. Mislim da ovo sebi nije smio da dopusti s obzirom na dosadašnju reputaciju mladog, inteligentnog momka.

    Luka i Milose, sa takvim studentima, UDG ima ogromnu perspektivu, iako nisam pobornik ove skole, nakon vaseg srcanog, argumentovanog, inteligentnog izlaganja, ja pocinjem da vjerujem da ovaj Vukotic koga dozivljama kao beskrupuloznog “vožu” zaista ima vise nego srece. Vas kvalitet i lojalnost prema UDG su dokaz da se njemu u zivotu “hoce”. Vasa snaga je zaista ogromna prednost UDG, koji ce izgleda biti lider u Evropi ali se nadam sa vasim vodjstvom i odlaskom nekih ranijih generacija. Pored Vas imala sam prilike da u komsiluku slusam dvije djevojke, studentkinje UDG, sa istim zarom i jakim argumentima su branili fakultet …

  18. 18 Fedja Pavlovic October 21, 2009 at 3:51 pm

    E ovako Miloše,

    Pokušaću, zbog činjenice da imam veoma malo vremena, da budem što precizniji i konkretniji. Svešću tvoje primjedbe na nekoliko teza koje bih htio da prokomentarišem, i sa kojima se ne slažem, uz izvinjenje što možda neću moći da obuhvatim sve.

    Prvo, ne slažem se sa tvojim komentarisanjem vokabulara kog sam upotrijebio u tekstu. Naravno, rječnik je neformalan, ali birokratska formalnost sama nikad ne doprinosi suštini – to je klasična zabluda nove debatne škole “Biramo Lidera”. Mislim da nema, pogotovo na ovome blogu, nikakve potrebe da koristimo eufemizme. Vrijeme je da kažemo lopovu da je – lopov, lažovu da je – lažov, i političkoj prostitutci da je – nula. Ono što je za mene mnogo važnije je iskrenost – kad kažem da je Veso Napoleona Vukotić jedna najobičnija seljačina, ja to i mislim. U prilog tome prilažem činjenicu da je Veso Vukotić od ove godine počeo da ćera svoju grupicu probranih studenata da idu zajedno na jahanje, da jedu zajedno i da se zajedno drže… negdje je izgleda vidio primjer Oksfordskog elitizma i društava sa Jejla, pa je pokušao to da kopira, jer vidi stila i elitizma u ćeranju momaka i djevojaka da jašu konje u Kokotima.

    Drugo, ne slažem se sa tvojim objašnjenjem zašto mladi Crnogorci i Crnogorke neće da se obrazuju u inostranstvu – jer se navodno pronalaze u vedrim noćima i rujnim zorama nad našim kršem. Poštujem to kao tvoje legitimno mišljenje, naravno – tu se slažemo da se ne slažemo; ja lično mislim da to apsolutno nije tačno, da razlog nikako nije rodoljublje – ja, eto, lično ne znam ni jednog jedinog mog vršnjaka koji se vodi ovim razlogom. Moje mišljenje je da su mladi Crnogorci i Crnogorke u velikoj većini lijena stoka koja ne želi da mrdne prstom, i nalazi razloge (od finansijskih do nacional-romantičarskih) da to i ne uradi. Mislim da je RAZLOG za pojavu takve lijenosti i ambivalentnosti po pitanju studija naša Crnogorska zbilja na obrazovnom polju – a to je mašinerija čije je “čedo” Judidži.

    Treće, mislim da ne stoji tvoj komentar oko činjenice koju sam naveo u vezi sa profesionalnom orijentacijom mojih vršnjaka. Ti kažeš, naravno – ispravi me ako griješim, da nema nikakve opasnosti u tome što velika neproporcionalna većina srednjoškolaca bira pravo ili ekonomiju; izbalansiraće se to, socijalistički pristup centralnog planiranja je gotov, tržište, ponuda i potražnja će se i za to pobrinuti. Eto, TO je odavno prevaziđena priča. Centralno planiranje je, Miloše, jedna stvar, a državna briga za sopstvenu održivost je druga stvar. IMPERATIV je da država nadgleda kakvo je stanje u ovom polju i da raznim regulacijama obrazovnih ponuda kao i forsiranja školskih predmeta utiče na – svoju budućnost. Jer, Miloše, 20 000 ljudi radi u našoj administraciji – naša zemlja ima 650 000. Rijetki su primjeri TOLIKO VELIKE proporcije, lično – ne znam ni jedan. Ako država ne preduzme nešto hitno, za 10 godina ćemo imati veliki višak administrativnog kadra, a gdje su inženjeri, doktori i arhitekti? Gdje nam je profesorski kadar? Neće ga biti u dovoljnoj količini. A, zašto? Zato što je opštepoznata činjenica da je Judidži obrazovanje krajnje nekonkurentno u regionu u u svijetu – ali ne i u Crnoj Gori. Kod nas, Judidži puleni će moći naći dobar posao u administraciji – znajući o kakvim se poslovima radi. Znaš li, Miloše, šta je u SFRJ bila Kumrovačka škola? E, to je u Crnoj Gori Judidži obrazovanje. Primjer političara koji je završio školu u Kumrovcu je CG poslanik Miodrag Vuković. E, to je “Kumrovačka” škola.

    Četvrto, o konfliktu interesa. Miloše, podaci su ti netačni, Milo Đukanović jeste bio u konfliktu interesa kao poslanik u Skupštini Crne Gore. Ne bih potezao priču o konfliktu interesa Mila Đukanovića – šta je sa njegovim bratom i Prvom Bankom? Ne, bio bih veoma oprezan u branjenju Đukanovića o konfliktu interesa – tako i u ovom slučaju. I da, Milo Đukanović je i dalje upravljao svojom imovinom kao premijer Crne Gore u njegovom petom mandatu.

    Peto, o Judidžiju. Postaviću ti samo jedno pitanje – po zakonu, nije li obaveza Univerziteta da ima najmanje pet fakulteta da bi dobio status “Univerziteta”? Samo to jedno pitanje, što se formalne strane tiče.

    I posljednje, o Veselinu Vukotiću. Odmah da kažem da ne mislim da je iole relevantna činjenica da je on bio Milov profesor za tvrdnju o njegovom poltronstvu Milu. Veselin Vukotić je glavni zagovaratelj Milove ekonomske, po mom mišljenju pogrešne, politike – bio on njegov profesor, drug iz djetinjstva ili rođak, on je GURU jedne neoliberalne potpuno divlje ekonomske politike, koju bih nazvao Judidži filozovije. Njegove teorije o tome da tržište i vlada ne treba da zadiru jedno u drugo je najordinarnija glupost – takav ultraliberalni divlji kapitalizam koji zagovara ova seljačina je poražen na globalnoj sceni i prevaziđen. Ta Smitsonijanska filozofija je dovela do globalne finansijske krize, Island u bankrot, a Ameriku u tešku recesiju.
    Dalje, Veselin Vukotić jeste isplivao na talasima AB revolucije, što mu nikako ne služi na čast, jer, pogledaj samo vođe te revolucije čiji je nusproizvod Veljović – jedan mafijaš, drugi ratni huškač. Veljović je kao GURU ekonomije bio i glavni GURU jedne nečasne i pljačkaške privatizacije koja je omogućila nekolicini tajkuna da opljačkaju našu zemlju i da nominalnu vrijednost Naše Privrede sa 4,5 milijarde tadašnjih maraka svedu na manje od jedne milijarde – đe su te pare, Veseline Napoleona Vukotiću?

    Eto, dovoljno o Vesu i Judidžiju. Dobro je što možemo da se složimo oko našeg neslaganja i hvala ti puno što si se javio!
    Kako ti je na fakultetu!?

    Pozdrav,
    Feđa

  19. 19 Fedja Pavlovic October 21, 2009 at 8:57 pm

    Zorice,
    Izvini molim te što ti nisam primijetio komentar ranije, izgleda da je neka greška do servera.

    Što se tiče žargona, ja zaista mislim ono što kažem, i govorim bez ikakvih eufemizama. Mrzim eufemizme, mislim da su krajnje nepotrebni kada se govori o ovakvim stvarima.

    Zorice,
    Zašto ne reći popu-pop, a bobu-bob? Vrijeme je da nazovemo lopova – lopovom, i lažovčinu – lažovom. To je “novitet” koji je na crnogorsku retoričku scenu uveo prije više od deceniju Slavko Perović, kada je premijera Đukanovića u zvaničnom sučeljavanju nazvao lopovom i lažovom. Ja zaista mislim da je Slavko Perović po ovome pitanju u pravu – ako je čovjek ukrao novac, bio on Vukotić ili Đukanović, za njega postoji jedna jedina riječ mimo bilo kakvog eufemizma. Za Veselina Vukotića je potpuno jasno, po mome mišljenju, da nije nikakav gospodin, niti je ikakav ekonomski guru, već najobičnija seljačina i poltron pljačkaške politike. Ako je ovo uličarski žargon, Zorice, onda neka bude uličarski – ali je istinit.

    Pomenula si entuzijazam kojim Luka i Miloš brane Judidži i Vukotića. Ja ih znam oboje, sjajni momci, drago mi je što sam ih upoznao – i ova prepiska nije, naravno, ništa lično. Ali, Zorice, entuzijazam sljedbenika nije mjerilo vođe. Kakve je fanatičke sljedbenike imao Hitler? A Musolini? A kakve tek slijepe sluge ima naš crnogorski Režim? Po mome mišljenju nisi u pravu kad uzimaš entuzijazam Vukotićevih studenata kao reper; čak, poći ću dalje i reći da je taj entuzijazam zabrinjavajući, jer ukazuje na JEDNOUMLJE I AUTOCENZURU KOJI VLADAJU NA JUDIDŽIJU, FAKULTETU KOJI BI TREBAO BITI HRAM SLOBODNE MISLI. Takođe, ukazuje na činjenicu da se na Judidžiju izgleda neće praviti nikakvi slobodoumni intelektualci nego budući poslušnici režima.

    Još jednom, ova prepiska o Judidžiju, u kojoj ja, Miloš i Luka imamo različite stavove nije nikakva lična konfrontacija. Stvarno mi je drago što smo uspjeli da se “složimo da se ne slažemo” ili, po američki – agree to disagree.

    Pozdrav! Feđa

  20. 20 boky, 07/006p October 21, 2009 at 9:46 pm

    Fedja,
    priznanje fakulteta: dje se licencira neka firma ili ustanova da bi radila legalno u Crnoj Gori, jel u Beogradu? Briselu? Moskvi? ili u Podgorici?
    Svaka drzava koja priznaje Crnu Goru kao drzavu, mora priznavati i sve njene institucije,toliko o tome
    “stancovao prve generacije“. Nije mi poznato da je jos bilo koja generacija “istancovana“, mozes li mi reci samo jendu koja je zavrsila?

    Nego znas kako kazu “ Psi laju dok karavani prolaze“

  21. 21 Fedja Pavlovic October 21, 2009 at 10:46 pm

    boky,

    nezavisna Crna Gora i njena suverenost stvarno vise nemaju nikakve veze sa ovom temom.

    Judidzi nije drzavna institucija, Boky, nego privatna institucija.
    Trebalo bi da znas razliku izmedju toga dvoga, kad vec govoris o tome.

    Psi laju dok karavani prolaze. Impliciras li na Vesa Vukotica? Nisam isao toliko daleko da poredim toga covjeka sa pasceom, mislim da je to ipak ispod nivoa, ali, ajd; moze se reci da je judidzi filozofija Vesa Vukotica ono jedino preostalo lajanje Smitsonijanske porazene skole, koja ni u Crnoj Gori, suocena sa neminovnoscu promjena, nema nikakvu buducnost.

  22. 22 Растко Пајковић October 22, 2009 at 4:46 pm

    Цензура! И треба тако :)

    Јована одушевљаваш ме! Говориш Феђи против оштрих ријечи које користи а ти још оштрије :)
    Твој универзитет није ником интересантан. И ово није прича против приватних факултета уопште, само против оних кол’ко тол’ко добрих :)
    Лично ;)

    Везано за речник у тексту, Феђа надам се да је 4 критична маса и да ћеш узети у обзир (коначно) што и ако је теза да ствари треба назвати правим именом потпуно на мјесту у овом случају постиже погрешан ефекат. Треба да се одвојиш и од оних којих критикујеш и од других који их критикују користећи сличан речник (а који баш и не уживају велики кредибилитет због тога).

    Пошто сте поменули питање уписа на природне факултете морам да прокоментаришем: то је чиста грешка образовне политике у Црној Гори. Чињинице да 500 људи уписује економију (од тога само 100 на буџет док га остали пуне! порез на образовање) а да је физику ове године уписало мање од 10 људи и да Физички факултет треба да се угаси због тога што је неисплатив потврђује моју тезу. Наравно да нико неће уписати физику када нема перспективе, ту неко мора да се умијеша и промијени тај тренд; ако се тако настави ићи ћемо редом: прво угасимо Физички па Машински, на Електро може да остане рачунарски смјер једино а умјесто Природно-математичког можемо да поставимо један супердигитрон – финансијски је ефикасније! Али је и ПОГРЕШНО и води полити-еконо-правно орјентисаном образовању без знања из фундаменталних наука. Ако је ова идеја неком и даље привлачна то је само зато што не познајем економију довољно добро да пранесем у бројке колико је у ствари улагање у природне науке значајно за једну земљу ;)

    Поставило се и питање зашто студенти Јудиџија овако срчано бране свој универзитет. Прво мислим да је њихова срчаност и умјешност директно пропорционална количини критике (што основане што неосноване) на рачун њиховог факултета – кад се често браниш, једноставно, извјежбаш се. Друго, као што је већ поменуто, ови факултети раде по америчком моделу: заједно са дипломом продају и визију о својој савршености. На питање зашто је име дато по мјесту гдје се универзитет налази они кажу: па и Оксфорд и Кембриџ су мјеста. А зашто Јудиџи а не Удг: па енглески је пословни језик данашњице. Ако зе неког ови одговори не говоре довољно сами за себе, да прокоментаришем: претенциозно је (али нама својствено) говорити о универзитетима који постоје вјековима и који слове за најбоље свјетске; они су своје име изградили високим критеријумом што Јудиџи нема (а и како би кад је финансијски орјентисан). Оксфорд и Кембриџ се такође диче и људима који су из њих изашли. Нема сумње да има сјајних људи на Јудиџију али у малом броју.

    На крају да прокоментаришем питање како је Јудиџи унио на наше тржиште високог образовања нешто ново – универзитет по америчком моделу на црногорски начин. Слажем се. Нажалост, од вриједности које су карактеристичне за црногорско друштво Јудиџи примјењује оне негативне: површност, бруталан – финсијски орјентисан систем вриједности, ВИП селективност и тако даље.

    Није ми жеља да сатанизујем Јудиџи. Био сам на том универзитету више пута, упознао пар предавача и мислим да овај универзитет нуди одличне услове студирања (гледао сам неугледнијих аеродрома него што је унутрашњост зграде), посвећеност студентима, посвећене предаваче од којих има шта да се научи, нема сумње.
    Циљ ми је пак да јасно истакнем недостатке овог универзитета који, по мом мишљењу, претежу над предностима.

    Поздрав ;)

  23. 23 Fedja Pavlovic October 22, 2009 at 5:16 pm

    Rastko,
    Bogami slazem se potpuno s tobom po pitanju prirodnjackih fakulteta – stvarno drzava treba da povede vise brige o tome!
    Mozda sam pretjerao, doduse, sto sam dao utisak da satanizujem Judidzi, tu imas pravo – i ja sam htio da istaknem cinjenicu da njegove mane nadjacavaju dobre strane…
    Sto se tice pitanja revolucionarnosti i “americke” inovacije Judidzija, ja sam taj komentar vidio u pozitivnom svijetlu, tako da se nisam slozio, ali, da – ako su to negativne strane, onda je Judidzi po americkom modelu, ali ne na crnogorski, nego na seljacki nacin. Harvard ima VIP selektivnost, pa nije bezukusna kao ova Judidzijevska. Po mom misljenju to je plod kopije nekoga ko ni sam nema ukusa…
    A inace, uz tvoj komentar o uvjezbanosti Judidzi branilaca dodacu jos nesto: iz Bokyevog komentara u odbranu Judidzija, koji u toj prici poseze za nezavisnom CG, i starom pricom o drzavi i antidrzavnim elementima, vidi se KAKVA JE SKOLA vjezbala svoje branioce…
    Ajte ljudi komentarisite malo Obamu i Nobela, ostavmo judidzi na miru ;D

  24. 24 Mala od Palube October 23, 2009 at 3:18 am

    Evo da vam i ja posvetim par minuta.

    Licno, nemam nista protiv UDG-a. Privatna institucija kojoj je cilj pranje para. Nista novo, ne samo u Crnoj Gori nego u svijetu uopste.
    Taj isti drzavni fakultet je isto toliko produzena ruka DPS-a koliko i jadni UDG. Princip je isti, sve su ostalo nijanse.
    Ono sto mene brine je sljedece: Koliko para, toliko muzike. Imamo ogroman problem. I to nije Milo, niti Veso, niti Janko (serdar po mogucnosti) :) Sve se vrti oko novca. Zasto bi inace drzavni fakulteti poceli da uvode privatne smjerove za koje ne postoji budzet?
    Fedja, saglasna sam sa nekim idejama. Lukin i Milosev stav mi je itekako jasan. Ali problem je sljedeci. Vi ste svi bili ukljuceni u programe razmjene. Po svemu sudeci neki i studiraju u inostranstvu. Neki ce tek studirati. Ali sta se desava kad se ti ljudi vrate? Kapaciteti drzavnih fakulteta, koji su imali fantasticne stipendije, po povratku dobiju ponudu za posao. Znate gdje? Na UDG-u. Svaka cast za to. UDG-ovci pokusavaju da privuku sto bolji kadar. I da tako zasluze kredibilitet.
    Nemamo mi sta tu da mijenjamo. Stvari su takve kakve su. Nebitno da li se radi o UDG-u ili drzavnom fakultetu, sve te pare idu u isti dzep.
    I sada jos nesto ( iako je ovo gore sigurno bilo konfuzno, ali trenutno pisem rad iz istorije pa sam malo vise u tome). Najgore od svega je sto se kod nas sve radi linijom manjeg otpora. I neka ova jadna drzava odvaja oko 800 000 E godisnje za ERASMUS MUNDUS program, a samo 5 studenata se prijavi. Tako i treba :)
    Nema nista bolje i ljepse od crnogorskog krsa, jel tako Milose? :)
    I nema nista bolje od skucenog pogleda na zivot, i sigurnosti i konformizma koji ova drzava na jadnom Balkanu nudi.
    Ajmo sad svi po cigaru. Pozdravio vas je Milo sve :) ))

  25. 25 Fedja Pavlovic October 23, 2009 at 7:52 pm

    Mala od Palube,

    Evo ja uredno odgovaram na svaki komentar, veoma sam azuran po tom pitanju. Mislim, to jest slazem se sa Rastkom da je cetiri osobe kriticna masa da promijenim stav o svom rjecniku, i prema tome, priznajem da je rjecnik koji sam iskoristio da bih opisao Veselina Vukotica i Judidzi – pretjeran. Ovim, nadam se, dokazujem iskrenost u dijalogu iz koga svi mozemo da profitiramo, umjesto debate kojom se ne postize nista.

    Takodje, zadrzavam pravo da cenzurisem svaki komentar koji dozivim kao licnu uvredu nekog od ucesnika razgovora, pa i sebe, mada priznajem da sam pogrijesio sto u ovom slucaju nisam dopustio Jovanin komentar. Stoga, molim da se i ovo izvinjenje uzme u obzir.

    Mala od palube, slazem se sa nekim tvojim tezama, osim sa dijelom kad kazes da se svi perspektivni mladi ljudi na kraju zaposle na Judidziju. Da budem neskroman i uzmem sopstveni primjer: ja sam godinu dana proveo u Americi, namjeravam da tamo studiram, i da se vratim u moju zemlju, tj Crnu Goru, da ovdje zivim. I kazem ti jednu stvar: poslije fakulteta, magistrata i doktorata, prije bih radio kao fizicki radnik, i tako posteno zaradjivao prekjucerasnji hleb, nego radio kao najplaceniji Judidzijev radnik i postao dio te udbaske stvari. Obraz treba da nam bude vazniji dio od dupeta. :)

  26. 26 Fedja Pavlovic October 23, 2009 at 8:51 pm

    UDGStudentR,

    Bratvo ti ga, brate moj, soju od soja, nado nasa i zoro nasega svanuca: potpuno si me razotkrio – naime, ja sam ti od svih tih antidrzavnih elemenata i izdajnika ovim tekstom postao prava mlada nada. A jos ukoliko objavim neki tekst o prvoj banci, ja sam automatski ne samo izdajnik i petokolonas – nego i cetnik. Je li ostala jos koja uvreda i etiketa? Cim smislis javi mi… I necu brisati ovaj tvoj komentar, neka ti ga.

  27. 27 Растко Пајковић October 23, 2009 at 9:47 pm

    Овај ЈУДИЏИСтјудентАру, побратиме, брате мој, а бачи то!

    Знам да имаш једног одличног професора на универзитету, предаје дебату (можда и још нешто) па пођи код њега негдје да те подучи како се конструишу аргументи. Искористи предности свог универзитета! А у међувремену немој да читаш дневне новине, нити слушаш скупштину… зло ти чине.

    Ако ти сметамо ја и ова мала :) , угледај се на своје колеге. Они људи у својим коментарима износе аргументе и чињенице. Једини аргумент у твом коментару је argumentum ad hominem.

  28. 28 Mala od Palube October 23, 2009 at 10:29 pm

    Moram opet da se ukljucim iako i dalje pisem ovaj jadni rad :)
    Volim lojalne ljude, volim ih iz dubine duse, volim ih ka’ bracu :)
    Oooo, Crna Goro! Dokle ces biti crna? Taman covjek pomisli ima nade za taj UDG, onda ovakav tornado uleti… :P

    Samo jedno pitanje za “ovog” studenta ( posto on za mene rece “ova”).
    Gledas na UDG kao drzavnu instituciju?
    Mislim da time mogu da zavrsim ovaj komentar, lojalni covjece i eventualno pokusam da u to “debelo uvo usadim tananu rijec”.

  29. 29 Fedja Pavlovic October 24, 2009 at 3:00 pm

    UDG Studentu, imam svako moguće pravo da izbrišem nonsens koji pišeš, jer si izvrijeđao tri učesnika našeg razgovora, među kojima i mene. Ipak, neću izbrisati tvoje komentare jer te niko ne uzima za ozbiljno, i zato što su dobar pokazatelj onoga što predstavljaš.
    Pozdrav, i molim te da više ne vrijeđaš ikoga na blogu.

  30. 30 marinaroganovic October 24, 2009 at 7:58 pm

    Jao jao jao, Fedja, ovo je genijalno!

    University of Dynamic Growth …. zasto crnogorski fakultet ima englesko ime koje ne razumije polovina studenata i onda mi kazu da se zove Univerzitet Donja Gorica?!

    Ja bih to da se objasni… hmmm interesantno.

    Za ostalo imam samo smijeh i pod po kom se valjam!

    all the love,

    m

  31. 31 marinaroganovic October 24, 2009 at 8:23 pm

    i da se nadovezem, sad mi drugarica koja studira na udg rece da je dekan demantovao da se to zove University of Dynamic Growth…

    “and boom goes the dynamite” – jon steward. :)

  32. 32 marinaroganovic October 24, 2009 at 8:24 pm

    ili je stephen colbert to rekao… hmmm nisam sigurna.

    ooh, i jos jedno, lako je pricati iza maske anonimnosti, gospodine ar. :)

  33. 33 marinaroganovic October 24, 2009 at 9:13 pm

    “Jos nekoliko ovakvih postova i blog bi vam trebalo ukinuti…” tek sad vidjeh ovo!

    mladi judidzijevac zeli da se sloboda govora ukine! :)
    sta bi to moglo da znaci :) )?

  34. 34 Fedja Pavlovic October 25, 2009 at 9:20 am

    pazi, nisu djeca koja idu na judidzi nikakva posebna djeca, isto su pametna kao i drugi. samo sam ja tvrdio da judidzi jednostavno nije dobar nacin da razviju svoj potencijal… a sto se ovoga studenta tice no comment… :D D

  35. 35 Dijana P October 26, 2009 at 12:30 am

    Marina, Univerzitet se zove Donja Gorica, studiram tamo pa znam. Prema tome ne bi trebalo da komentarises nesto, sto pouzdano ne znas. Osim toga tamo predaje mnogo kvalitetnih profesora iz inostranstva, i nekoliko profesora koji su bili najcjenjeniji, na Ekonomskom drzavnom fakultetu, poput Ivanovica i Vukcevica i samog dekana Vukotica. O uslovima studiranja kvalitetu nastave govori broj studenata kojih je iz godine u godinu sve vise i vise. A sve vise studenata se odlucuje da upise postdiplomske studije na UDG-u jer im se mnogo vise svidja nacin rada nego na Ekonomskom drzavnom fakultetu.

  36. 36 Fedja Pavlovic October 26, 2009 at 8:08 am

    Dijana,

    Nijesam siguran da si u pravu, sto se tice imena. Evo ti link:
    http://www.udgedu.me

  37. 37 Marina Roganović October 27, 2009 at 11:30 am

    Dijana, ja sam to komentarisala zbog toga sto je UDGStudentR napisao da se zove University of Dynamic Growth.
    Razgovarala sam sa jos jednim vasim studentom koji mi je rekao da dilema oko imena postoji, al da je dekan demantovao englesku verziju.
    Dakle, tvoja kritika treba da ide UDGStudentR-u, jer sam ja u gornjim postovima rekla sto sam dalje saznala.

  38. 38 Fedja Pavlovic October 27, 2009 at 11:48 am

    Ne zna covjek ni kako mu se univerzitet zove…

  39. 39 sportas October 28, 2009 at 11:48 am

    Kao sto se vidi iz nicka, studiranje mi nije prioritet, jer trenutno previse zaradjujem od sporta da bih se posvetio skolici. Mozda tamo posle 30-te.
    Javljam se da dodam jedan simapticni marketinski detalj. UDG ima reklamu kod Djardina, jedan mali bilbord, dje pise “univerzitet sa tradicijom” ili vec tako nesto. Slatko se ismijah, sa tradicijom since 2006. Cukar:-)

  40. 40 Fedja Pavlovic October 28, 2009 at 4:21 pm

    hahahahha da da, to ti je kao za Barovicevu kablovsku reklama iz mafijaskih filmova “ponuda koju ne mozete odbiti”

  41. 41 Dijana P October 28, 2009 at 11:18 pm

    Marini se izvinjavam, ocigledno nisam pazljivo sve procitala,ali ti Fedja si definitivno ogorcen na nekog od vlasnika fakulteta i otuda toliko negativnih komentara. Mozda bi trebao da podjes par puta na UDG fax, da vidis kako sve to izgleda, pa ako i dalje budes imao toliko lose misljenje, u redu, postujem. Na UDG-u, nas profesori cijene i postuju, ljubazno nam se obracaju, nisu isfrustrirani kao na nekim od drzavnih fakulteta. Traze znanje, ali ne i bubanje od slova do slova, a imamo i najbolje uslove za studiranje i rad…predaju savrseno koncizno jasno, tako da se uz malo truda moze postici dobra ocjena. A sto se tice studenata- ima nas raznih, u ostalom kao i na svakom drugom fakultetu.

  42. 42 Fedja Pavlovic October 29, 2009 at 4:25 pm

    Dijana,

    1. Naravno da ni malo ne postujem vlasnike univerziteta Judidzi. Prvi od njih je Milo Djukanovic – treba li, stvarno, da ti nabrajam razloge? Na taj animozitet imam, kao i bilo koji drugi Crnogorac, puno pravo. Nemojmo ulaziti u tu pricu.

    2. Moja glavna teza je da na Judidziju Vukotic i Mafija obucavaju svoje buduce partijske kadrove, i to sam uporedio sa nekadasnjom skolom u Kumrovcu, za koju si, vjerovatno, cula. Ako je ta pretpostavka tacna, onda je jasno da vas Vukotic niti postuje niti cijeni, vec vas uvazava tek koliko potencijalne izdresirane poslusnike; to ti se ne mora ciniti sada, ali tako de facto jeste.

    3. Buduca Judidzijevska skola Vesa Vukotica, dakle, ta nekolicina probranih oko njega, nece biti nikakvi intelektualci – ne zbog nedostatka informacija, Dijana, ni zbog kurikuluma, nego zato, Dijana, sto je sloboda concicius inequanon za bilo kakvog intelektualca. Toga na tom Judidziju – nema. U ovo mozda ne vjerujes danas, ali mislim da ces se uvjeriti kasnije.

    Pozdrav,
    Fedja

  43. 43 Dijana P October 29, 2009 at 11:09 pm

    Fedja Milo Djukanovic, vjeruj mi ima na svim fakultetima uticaja kao i na svom privatnom, to je cinjenica, bio to Univerzitet Crne Gore ili UDG potpuno je nebitno, takav je sistem u nasoj drzavi. A to sto ja studiram UDG, ne znaci da cu da budem neciji partijski kadar,ili dresirani poslusnik, ili sam samo zbog imena njegovih vlasnika tamo. Recimo ja sam izabrala ono sto je u mojoj situaciji najbolje za mene …Ako biram da li cu postdiplomske studije da upisem na Ekonomskom fakultetu 2000e.ili na Mediteranu ili UDG, ili u Beogardu, na nekom od fakuteta, naravno da cu izabrati ono sto mi je najbolje i najisplativije, a to je u ovom slucaju UDG. Dobicu podjednako znanje, a ideje pojedinih profesora me apsolutno ne zanimaju…

  44. 44 Fedja Pavlovic October 30, 2009 at 8:21 am

    Dijana, Milo je vlasnik ovog univerziteta. Velika razlika. I moralna, i sustinska.

  45. 45 Angus Young November 1, 2009 at 2:00 am

    Fedja, odlican text.
    Ti si nova generacija, i tebe ceka sve sto mi ne uradismo. Dakle, bitku koju smo izgubili za Crnu Goru, ti ces dobiti.

    Drzim palceve, majstore.

    Angus Young,
    solo guitar,
    AC/DC

  46. 46 Fedja Pavlovic November 1, 2009 at 3:09 am

    Hvala ti Agnuse, mada ne mislim da sam vrijedan tolikih ocekivanja. A bitku za Crnu Goru vi niste izgubili, jer dok je i jednog Crnogorca koji voli svoju zemlju i koji je spreman da ulozi svu svoju snagu u to pregnuce, ta bitka nije izgubljena. Hvala ti puno na paznji.

  47. 47 PG B November 22, 2009 at 4:30 pm

    Fedja,

    prije svega moram da pohvalim tvoj rad, neke stavove i uopste ideju da preko bloga vodis neku vrstu rata sa vjetrenjacama.

    Cinjenica je da je Milo Djukanovic alfa i omega svega u Crnoj Gori, pa tako i obraznovnog sistema, koji nam je u jako nezavidnom polozaju. S toga, takodje je i cinjenica da je Milo BIO jedan od vlasnika UDG-a a takodje je i cinjenica da Milo Djukanovic kroji i sudbinu na svim drzavnim univerzitetima preko svojih poslusnika.

    Licno nemam bas nista protiv privatnih univerziteta. A cudi me da ti Fedja koji se pozivas na Americke, Britanski i Kanadske univerzitete plasiras tako ostre kritike na racun prije svega UDG-a, a treba da znas i da su velika vecina najboljih univerziteta u Americi bas privatni.

    Meni se kao studentu prava dopada ideja na kojoj se temelji FPN na UDG-ju. I primijetio sam da svake godine ima sve vise brucosa na tom fakultetu. Prije svega zbog odlicnog profesorskog kadra pa na kraju zbog uslova na tom fakultetu.

    Takodje sam Fedja primijetio da uopste nisi spominjao drugi privatni univerzitet Atlas. Izgleda da si ti sve ovo ‘prihvatio k’ srcu’ i da sve to sagledavas kroz neku politicku prizmu. Svjedok sam da na UDG-ju studira veliki broj studenata koji pripadaju opozicionoj opciji u CG, medju kojima sam i ja. Licno veliki sam protivnik politike Mila Djukanovica ali mi se kao studentu, vec sam rekao, svidja ideja profesora Dragana Vukcevica koji je dekan na pravnom fakultetu UDG-ja.

    Da ponovim, mnogo mi se svidja tvoja ideja oko ovog bloga i samo nastavi ovako, a ja te pozivam da budes gost na UDG-ju da vidis da nije sve tako crno kao sto ti mislis. :)

    Pozdrav.

  48. 48 Fedja Pavlovic November 22, 2009 at 7:37 pm

    Cao, PG B,

    Hvala ti sto si nasao vremena za tekst, i na komentaru. Ipak, ima nekoliko stvari oko kojih se ne slazemo:

    1. Cinjenica da je univerzitet privarni nema nikakve direktne veze sa njegovim kvalitetom, prema tome prirodno je pomenuti Harvard, Jeil i Kornel kao dobre univerzitete, iako su privatni. Mana Judidzija nije sto je privatni univerzitet, nego sto je takav kakav jeste.

    2. Mediteran nema nikakve veze sa Judidzijem, osim sto su oboje privatni univerziteti. Takodje, skoncentrisao sam se na konkretni primjer Judidzija zato sto bi govorenje o dva slucaja zahtijevalo dva teksta – u protivnom, bila bi to borba sa vjetrenjacama.

    3. Cinjenica da nas premijer ima uticaja svugdje ne mijenja situaciju na Judidziju. Takodje, ukoliko bi posmatrali stvari na takav nacin, tj prihvatili da je Milo apsolutni bog (sto nije tacno) ne bi bilo ikakvog smisla postojanju slobodne misli. To je defetizam.

    Zato, ne bih se u potpunosti slozio sa tobom, mada, naravno, mislim da si u pravu kad si primijetio da sagledavam Judidzi iz politicke prizme. To je jedino i normalno, kako je njegov osnivac predsjednik vlade Crne Gore…

    Pozdrav i hvala na vremenu :)

  49. 49 svetlana April 15, 2010 at 11:48 pm

    ovi tvoji clanci nimalo dobro ne djeluju na mene…taman “iskuliram” neke stvari koje me tako ljute, konkretno gospodina vukotica…radi dusevnog mira koji dobijem ignorisuci svakodnevnicu i sad procitam ovaj tekst…i opet zelja da se selim u uzbekistan i udam za nekog masinbravara tamo i nikad ne cujem za ovaj fenomen zvani montenegro.

    moram biti iskrena,kriva sam jer sam toliko puta birala “liniju manjeg otpora”…nisam otisla na UDG,vec na drzavni i treba uskoro da diplomiram ekonomiju.
    gospodina vukotica sam tada i prvi put srela, drzao nam je predavanja iz jednog predmeta. njegove knjige, pojava, asistentkinja, lista deset stvari koje treba da postignemo do kraja studija ( izmedju ostalih – da savladamo moderni ples, naucimo neku borilacku vestinu,…) pa cak i on nam je bio fascinanatan kao naivnim brucosima generacije 2006. i onda covjek tako u trenu srusi svu tu predstavu koju je izvodio vec sat vremena pred 500 ljudi jednom recenicom na racun nekih kolega koje su izasle iz sale u medjuvremenu. to bi nekog mozda nasmejalo, valjda je trebalo da ostvari takav efekat na nas, banalna recenica tipa “nikad nece faliti kelnera i konobarica…”.
    nikad vise nisam otisla na casove. posle je postao dekan UDG.

    mislim da treba da procitas “uzdbenike” koje je napisao za nas “psihofilozofija biznisa” i “opasne rijeci”…svojevrsne ode autoru, pune jefine ironije i jadnih pokusaja originalnosti…a mozda i ne bi trebao…zavisi kako ti na psihicko stanje utice modni guru…:))

  50. 50 Fedja Pavlovic April 15, 2010 at 11:56 pm

    Svetlana,

    Veselin Vukotic je predstavnik jedne PROPALE ekonomske skole koja nam je drustvo, ako nisi primijetila, dovela na ivicu kolapsa.

    Uvazavajuci to sto studiras ekonomiju, a ja pocinjem politicke nauke, ukoliko pokusas da odbranis profesionalni integritet toga dripca necu se libiti da udjem u raspravu oko toga s tobom.

  51. 51 stefan April 21, 2010 at 4:26 pm

    Pun si intuzijazma, to mi se svidja, vidi se da si dobro radio, ali ti pada malo koncentracija pri kraju, moras o tome da povedes racuna i kad su kritike u pitanju..
    njedje popustats, provjeri filtere neki ti ne dihtuje kako treba.
    Preporucujem ti da dodjes kod nas, osjusas jedno predavanje, budes dio tima ljudi, siguran sam da ti nece biti gubljenje vremena, i na osnovu toga das svoj komentar, zakljucak.

    Pozdrav,
    Stefan UDG

  52. 52 Fedja Pavlovic April 26, 2010 at 11:57 am

    Stefane,
    Ja priznajem da protiv UDG-ja imam nesto veoma odredjeno LICNO. Sa te strane, moguce je naravno da nisam objektivan u onoj mjeri u kojoj bih trebao biti.

  53. 53 Marina Roganović May 18, 2010 at 2:56 am

    mozda fedjolino, kad se vratis sa duke-a, podji do udg-a. imaces drugaciju perspektivu :D

  54. 54 Dejan.B June 9, 2010 at 3:45 am

    Postovani
    Fedja
    Citajuci ovaj tvoj clanak i ove tvoje komentare(odgovore) stekao sam dojam da volis da puno pises.Volis da pises ali bitno je sta pises,a ne koliko pises(mislim o duzini teksta).Ako pises dugo i opsirno ne mora znaciti da je to sve lijepo i fino.Ja sam uvijek bio za pisanje krace i direktnije,nego presiroko pisanje(to jeste nabacivanje)a nista se konkretno ne kaze.I ako pises nesto po mom licnom misljenu smatram da treba da poznajes materiju i da imas VALIDNE-ODGOVARAJUCE argumente.Po mom licnom misljenju smatram da ti nisu argumenti VALIDNI.Sto se tice odabira fakuleta vidim da zagovaras Strane Univerzitete,Americke i Britanske.Kad sam upisivao fakultet nisam ni razmisljao o njima samo zbog jednog razgloga sto ih ne volim-ne gotivim ih.Ali to je moj licni stav i svako ima pravo na svoje misljenje.Ne mogu govoriti o njima jer ih ne poznajem.Ne poznajem njihov sistem,ali me nikad nije zanimao.Ali zato mogu da govorim o nasim Univerzitetima.Drzavni se i nekako drzi sa veoma dobrom konkurencijom Mediteranom i UDG.Svaki je fakultet dobar ako znas i ako ti pruza uslove koje mozes da iskoristis u buducnosti.Maloprije sam ponovio da ne mogu da komentarisem o Britanskim i Americkim fakultetima,kao sto smatram da ti ne mozes da komentarises o konkretno UDG.Jer izgleda ne poznajes njegovu viziju i sistem rada.Nisi svijestan sta pruza,koje uslove pruza i kvalitet znanja.Ja jesam studen UDG,pa ces reci brani ga zato sto studira tamo.Ne naprotiv branim ga samo sto sam svijestan kakave mi uslove za znajnje pruza.Kada sam birao fakultet nisam gledao koje vlasnik niti sad obracam paznju ko su vlasnici bilo kojeg fakulteta.Vec sam gledao koje mi uslove pruzaju sto se tice znanja i sta mogu pametno nauciti,steci neko iskustvo.Vidim da ne gotivis vlasnike UDG ali bar na trenutak zaboravi ko su vlasnici i dodji na UDG i pogledaj sta on pruza i kakva je atmosfera na njemu.Sigurno ces sledeci clanak napisati malo profesionalni,kao sto ti je rekao kolega Luka.Jer dosta ljudi koji su dosli da obidju UDG su se uvjerili u kvalitet znanja i uslove koje on pruza(i buduci studenti,studenti i vec diplomirani ljudi )…..Smatram da si previse preopterecen nekim ljudima koje ne volis pa po njima ako smijem da se izrazim pljujes.
    Pozdravlajm te i zelim ti sve najbolje. I drugi put malo profesionalnije pisi i upoznaj nesto kad vec o tome pises.Nemoj misliti da te vredjam ili tako nesto.Ne samo ti skrecem malo paznju na to.Ti ako zelis uvazi,ako ne nema veze.Svako ima pravo na svoje misljenje i svoje stavove.Ali najbolje trziste pokazuje dje je ko.

    “NISMO NAJBOLJI SAMO SMO DRUGACIJI “

  55. 55 Fedja Pavlovic June 9, 2010 at 10:39 am

    Zdravo Dejane,

    Ne znam koliko je smisleno da odgovorim na tvoj komentar, ali, posto sam odgovarao na svaki, odlucih se da ne napravim izuzetak.

    Ja bih ukratko htio da rezimiram tvoj podugacki komentar:

    Optuzio si me za nedostatak argumentacije, a sam nisi ponudio niti jedan argument koji bi bio validan. Niti si objasnio po cemu to moji razlozi nisu “validni”, osim sto se ne slazes sa njima. To je veoma slab napad.

    Rekao si mi da sam pristrastan zbog toga sto ne gotivim osobe koje vode tvoj Judidzi univerzitet, ali zato nisi sam nastupio nepristrastno, dapace, to si i priznao – jer si Judidzi student pa se subjektivnost podrazumijeva.

    A PRITOM, ti izgleda ne shvatas da su ONI KOJI VODE univerzitet vrlo vazni za samu tu instituciju. Tako da se ITEKAKO treba osvrnuti na to: zbog toga je tvoj Judidzi jedna SPRDNJA, jer ga vodi Veso Vukotic – koji je trebao da ide u zatvor prije par godina i ta presuda je jos uvijek pravosnazna (jesi znao to, Dejane?) i Milo Djukanovic, premijer/lopov. Tvoj univerzitet je nastao kao projekat PRANJA PARA, i krsenje je zakona o konfliktu interesa. Dakle, Dejane, UDG je sa tog aspekta – bruka.

    Nekoliko puta si primijetio da ne znas strane sisteme obrazovanja, i da te ne interesuju. To sto ne znas nije nista lose, ali, to sto te ne interesuju jeste. Da si se upoznao sa njima, vidio bi u kakvoj rupi studiras.
    I nije svaki univerzitet dobar ako si ti dobar djak, to jednostavno nije logicki odrzivo. Nije odrzivo, kao ni tvoj Judidzi. Mislim da se generacijama pravi velika steta, jer sam siguran da ce, kad se desi smjena vlasti i dekan i vlasnik UDGja podju u zatvor – UDG ce se zatvoriti, ili ce njegova diploma biti bezvrijedna…

    Zato ti savjetujem da, zbog svog dobra, jer mi se cini da si ok momak, napustis taj univerzitet i prebacis se bilo gdje.

  56. 56 Dejan.B June 9, 2010 at 2:56 pm

    Postavani
    Fedja
    Argumenata puno nisam dao-iznjeo kakako kazes,jer sam vidio da ti argumentu nista ne znace.Drzis se svog sava i ne popustas.Ponovo cu ponoviti moje misljenje i stav nisu iz subjektivnog gledista.Naprotiv sve uzivotu vise-manje gledam obejtivno i sto vise realno.A strani univerzitei me nisu zanimali samo sto ne volim te dvije drzva Ameriju i Veliku Britanji.Znam nesto o njima ali ne toliko da bi mogao dam neko kompententno miisljenje.
    Osvrunu cu se na tvoj komentar da ce svi zavrsiti u zatvoru kad ode vlast.Ne bi se slozio,ali svako ima svoje misljenje.Rekao si i da moja diploma naravno ako zavrsim i ostanem na ovom univerzitetu nece biti validna,naprotiv smatram da moja diploma ce biti mozda jaca od drugih fakulteta.Samo zato sto je bazirana na znanju i kvalitetu posla koji cu obavljati.HVALA NA SAVJETU DA NAPUSTIM UDG!Ali bar jos ovo malo sto mi je ostalo na osnovnim studijama zavrsicu na Udg.A za pozdiplomske cu da vim.Ali te opet pozivam dodji ako imas vremena na udg da se upoznas sa radom i duhom koji postoji na njemu.Uvjeri se u kavalitet i uslove na njemu.Mozemo zajedno i popiti pice….
    Sve najbolje u zivotu…. pozz

  57. 57 Fedja Pavlovic June 10, 2010 at 3:21 pm

    Dejane,

    Nece svi zavrsiti u zatvoru, ali dekan tvog univerziteta Vukotic hoce. Njega su vec osudili na zatvorsku kaznu zbog finansijskih malverzacija koju nije odsluzio.

    Uporno govoris da ne znas dosta o Americi/Velikoj Britaniji/Zapadnom sistemu obrazovanja. Ja bih rekao da bi bolje bilo da nesto naucis prije nego sto se iduci put javis.

    Izrazi “objektivno” i “realno” su znacenjski isti, pa ih pogresno upotrijebljavas. Mozda su Vam na Judidziju na to skrenuli paznju.

    Pozdrav,
    Fedja

  58. 58 laaaa June 13, 2010 at 11:12 pm

    Slucajno naidjoh na tvoj tekst i moram da priznam da mi se vrlo dopao, i prijatno sam iznenadjena tvojom pismenoscu. Iznenadjena, zato sto sam jednom otisla na tragom.me i zgrozila se nepismenoscu mladih crnogorskih studenata koji su buduci novinari, advokati, pisci… Nego, to je jedna druga, bolna tema.
    Ovdje moram reci da se slazem sa tobom u gotovo svemu sto si kazao, a najvise oko intertnosti crnogorske mladezi. Smatram se relativno kompetentnom da o ovome govorim, buduci da vec 4 godine ucim u inostranstvu. Ne poticem iz bogate porodice, naprotiv, moji roditelji rade u drzavnim institucijama, gdje su primanja skromna. Ipak, uspjela sam da sama dobijem stipendije da nastavim i srednju skolu i BA u Evropi! Nije bilo lako – ulozila sam dosta emocija i truda, ali uspjela sam, jer je to bilo ono sto sam zeljela. Dok sam bila u srednjoj skoli, ja sam, kao i ti, bila zgrozena stanjem crnogorskog obrazovnog sistema i znala sam da ja tu nemam sta da trazim. Ono sto me najvise nervira je to sto znam samo jos par ljudi koji su uradili isto. Zivjeci u Evropi, stekla sam prijatelje sa svih strana svijeta. Svaki od njih ima veliki krug prijatelja u svojoj rodnoj zemlji koji studira u inostranstvu. Jesu li svi oni bogati klinci? Tesko. To su ucenici koji su imali energije i volje da se raspitaju, traze, nauce, odu i izbore se za sebe. Zasto niko od mojih prijatelja nije to uradio? Zasto se moji bogatiji “prijatelji” radije odlucuju da plate skolarinu na UDG-u nego da odu na studije u inostranstvo? Zasto je postojala stipendija samo za crnogorske studente (tacnije, studentkinje) na University of New York, za koju se niko nije prijavio? Zasto svi studiraju pravo i ekonomiju? Zasto nemamo naucnika?
    Zao mi je sto nema vise ljudi slicnih tebi u Crnoj Gori i zao mi je sto ima ovoliko closed-minded komentara na tvoj tekst.
    Zelim ti sve najbolje u daljem skolovanju. I hope your admission process goes well, and that you receive whatever scholarship/fin. aid you apply for.

  59. 59 Fedja Pavlovic June 24, 2010 at 4:51 pm

    Cao “Laaa”

    Hvala ti na komentarima i zeljama.
    Potpuno te razumijem, haha. Vjeruj mi, i ja sam se namucio prije koledza.
    Inace, studiram na Duke University u Sjevernoj Karolini, BA Political Science najvjerovatnije..

  60. 60 kurosava July 9, 2010 at 12:11 pm

    procitah pazljivo sve napisano i konastatovah da je ovo dovoljaqn i kvalifikovan uzorak za analizu kompletnog stanja u crnoj nam i omrcenoj gori! uostalom cjelokupan vaspitno-obrazovni crnogorski sistem je potrebno izloziti dubokoj i sveopstoj analizi pocevsi od osnovne skole i uticaja ekonomskih, socijalnih, kulturalnih, etickih, jednom rijecju zivotnih crnogorskih prilika na procese koji se unutar njega odvijaju. Tema je toliko siroka da bi se, cijenim, jedna dobra doktorska disertacija, sa osnovnom hipotezom neodrzivosti postojeceg i planirananog sistema obrazovanja, mogla sacinjeti.
    …Koliki je nivo znanja i osposobljenosti nastavnog kadra u osnovnim i srednjim skolama? sudeci po nivou znanja koji prenose djeci-vrlo diskutabilan! koliki je nivo angazovanja i volje za prenosenjem znanja ovog nastavnog kadra? sudeci po nivou znanja koji su ta djeca usvojima-vrlo problematican! po kojim kriterijumima se vrsi izbor ovoga kadra-imali smo priliku vidjeti to na Cetinju prosle godine (svaka cast cetinjskim srednjoskolcima!) koji su prioriteti tog kadra? sudeci po prici djece i onome sto sam licno na roditeljskim sastancima vidio-otrsiti obaveze i prenijeti svu odgovornost na roditelje! u kakvim uslovima zivi i radi taj kadar? mislim da odgovor nije potreban!
    naravno iz svega proizilazi glavno pitanje-koliki je nivo znanja, pismenosti, sposobnosti samostalnog misljenja i zakljucivanja danasnjeg prosjecnog svrsenog osnovca ili srednjoskolca? dovoljno je pogledati i procitati razna pisanija koja se postavljaju na internet portalima i naravno otvoreno porazgovarati sa tim istim nastavnicima i profesorima…prilicno njih poznajem i ono sto se od njih moze cuti, a i bez toga, dovoljno je osvrnuti se oko sebe i vidjeti zbilju…jeste katastroficna slika, koja bi morala biti predmet krajnje zabrinutosti u svakoj ozbiljnoj drzavi, prvenstveno roditelja, a zatim, bogami, i svih ostalih koji na ovaj ili onaj nacin ucestvuju u sistemu obrazovanja.
    Opsta nepismenost, neznanje i mediokritetstvo, poput kancera zahvatilo je cjelokupno crnogorsko bice. Ko god strci biva eliminisan, izopsten, proglasen neprijateljem. Kritika je proglasena najvecim nivoom izdaje “svijetle i evropske buducnosti”. Pa valjda su najbolji na celu i oni misle za nas!! nase je valjda da ih slijepo slijedimo i da mnogo ne talasamo!! Kada tome dodate ulizicki i poltronski mentalitet, jedino sto se moze konstatovati jeste da se ovo drustvo nije ni za jedan milimetar nije pomjerilo zadnjih sto godina, od kada je skupstina, nakon donesene odluke, ipak, pitala gospodara!!
    U takvoj situaciji govorimo o fakultetima, univerzitetima, privatnim skolama, licejima, institutima. Naravno, na sceni je javno, ali od ociju javnosti, u celofan unapredjenja sisterma obrazovanja, uvijeno unistavanje drzavnog univerziteta, kao rasadnika (koliko-toliko)slobodnomislecih kadrova. Pa sve su promjene u svijetu, to je praksa mnogo puta pokazala, krenule sa tih i takvih visokoskolskih ustanova. I tu je glavni problem! Da bi se to sprijecilo, unisticemo drzavni univerzitet i zamijeniti ga privatnim.
    Ali nijesu problem privatni univerziteti, problem su NASI privatni univerziteti, kao sjemenista buducih partijskih olovnih vojnika, jednake misli i pameti!
    I zato glasam za odlazak negdje drugdje. I zrtvovati se, makar se nemalo, nego suve kore hljeba, da se djeci omoguci studiranje na nekim stranim obrazovnim ustanovama, kao sto to sa svojom djecom rade isti oni koji nasoj prodaju muda za bubrege!
    Na branioce misli, lika i djela krvnika ovog naroda, spomenutih u gornjim tekstovima ne zelim trositi rijeci.
    Pozdrav svim slobodnomislecim, kriticki nastrojenim mladim ljudima zaljnim promjena u ovoj potonjoj evropskoj Prokletoj avliji!!

  61. 61 Bojana November 11, 2010 at 12:29 pm

    Nidje ne procitah vise gluposti na jednom mjestum.Ja kao student na UDG mogu sa ponosom da kazem da smo iznad svih slicnih u CG….a CG treba da se stidi i lagano propada jer je sve vise mladih neobrazovanih ljudi kao sto je doticni Fedja P.

  62. 62 Fedja Pavlovic November 12, 2010 at 3:33 am

    Tako je, Bojana, ja sam mladi neobrazovani ljud (je li to bjese jednina od ljudi?) ali si zato ti tu, mlada intelektualna buktinja Donjogoricanka – da me prosvijetlis. Nije sve izgubljeno.

  63. 63 Miljan Damjanovic September 17, 2011 at 8:02 pm

    Fedja pozdrav za tebe i apsolutno podrzavam tvoj stav i razmisljanje. Sve sto si napisao je tacno i na zalost nasa realnost. Ja sam trenutno na drugoj godini jednog privatnog fakulteta sa primorja, i vjeruj mi znam o cemu pricas i sto sam i ja licno dozivio.Na prvo mjesto ko se sve upisao.Ovo kazem bez vrijedjanja ikoga, ali dodje momak sa vanredno zavrsenom frizerskom da studira na fakultet i naravno sa drugim socijalnim karakteristikama ponasanja i slicno. Ne malo puta su morali pojedine da opomilju i umiruju po sto puta kao u prvi osnovne ,da se smire , da mogu odrzati cas.Jede se,pije, slusa muzika sa tel . na predavanja i sl.. Prepisivanja po kolokvijumima ,i kako se pisu na pr. seminarski i eseji da ne pricam. Dobije B. ne zna o cemu se radi u predmetu, i sav nasmijan.Ima i na ovom fakultetu izuzetnih profesora, koji se zaista trude da nam prenesu znanje, koji su predavali i na Harvardu na primjer ali politika fakulteta je drugacija. Prolaznost i sto veci upis.. I to je tako.Prvo sto vidis uvijek na sajtu ovog fakulteta je obavjestenje da se uplati rata i da ko ne plati nece moci izaci na kolokvijum ili zavrsni, pa tek onda ostalo. Ali to su pravila igre,sta se tu moze. Tokom jednog predavanja profesorica koja nam je predavala Osnove ekonomije ( izuztno strucna,predavala na Harvardu i inace izuzetno poznat profesor iz oblasi Ekonomije) kaze : Zavrsavajte fakultet i trazite posao i karijeru negdje napolju, jer ovdje se zna kako stvari stoje. I ti si Fedja to opisao orginal u ovom tekstu.Pozdrav za tebe iz Boke i svako dobro !

  64. 64 Nikola October 18, 2011 at 2:10 am

    Koja si ti majmuncina …

  65. 65 Freyja October 29, 2011 at 3:36 am

    Slazem se sa vecinom iznesenih stavova u tekstu,mada se ogradjujem od price o UDG-u, jer znam da njihovi studenti imaju vece mogucnosti za usavrsavanje i napredak nego bilo ko od nas sa drzavnog univerziteta… Svidja mi se konstatacija o studentima prirodnih nauka, mada kao jedan od njih, moram reci da ni malo ne cudi “odliv mozgova” iz Crne Gore… Uslovi na nasem univerzitetu su vise nego losi, ne postoji ni jedna stavka koja bi podstakla studente na rad (sem te da bi nam mozda dobar rezultat donio mogucnost da odemo negdje i nikada vise se ne vratimo)… I ja sam se ranije interesovala za studije u inostranstvu, ali losa finansijska situacija neosporno onemogucava osobu da se upusti u takve rizike. Pored toga, ne postoji mogucnost da se kvalitetno informisemo o studiranju van Crne Gore, o nastavku ili transferu na drugi univerzitet. Mi nemamo izbora. Manjinu cine takvi poput tebe, Fedja, koji su uspjeli da dobiju ono sto zele (zavidim ti :D ).
    Cinjenica je da se u UCG ne ulaze dovoljno novca, koliko u privatne univerzitete, koji zbog toga imaju bolje i kvalitetnije uslove, a samim tim privlace sve vise omladine. Da na UDG-u postoji fakultet za prirodne nauke i ja bih posla tamo, jer znam da bih dobila bolje obrazovanje i stekla mogucnost da se usavrsavam negdje u inostranstvu. A potpuno mi je svejedno ko je vlasnik univerziteta, jer brinem o sebi, drugo me manje zanima. Moguce da je to zbog cinjenice sto ne planiram da zivim i radim ovdje, jer sa mojom strukom ovdje necu naci posao, pa mi i nije stalo do toga ko je na vlasti i ko krade pare, ili sta vec. I nisam jedina koju situacija u ovoj zemlji tjera na bijeg, ali jednostavno pojedinac nije u mogucnosti da se izbori sa svime sto ga okruzuje.
    Sve u svemu, ispisah mnogo, a ne rekoh nista konkretno, ali morala sam izraziti slaganje sa nekim stavovima i pohvaliti par stvari koje niko danas ne spominje. Fedja, nezavisno od toga slazem li se u svemu sa tobom ili ne, svaka cast na hrabrosti da javno govoris ono sto vecina Crnogoraca precutkuje.

    Pozdrav,

    Jelena


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Connecting to %s




Kalendar postova

September 2009
M T W T F S S
« Aug   Oct »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Fedja – Twitter

POSLJEDNJI KOMENTARI

Dekan on Si Vi
ir on ČIJA SRAMOTA?
MARA on Si Vi
Biljana on Si Vi
Misko on ČIJA SRAMOTA?

BROJ POSJETA

  • 22,098 posjeta

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 63 other followers